BUX 43,662.95
-1.10%
BUMIX 3,808.63
+0.43%
CETOP20 1,884.01
+0.01%
OTP 9,358
-1.70%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-0.29%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.16%
0.00%
ANY 1,565
-0.95%
RABA 1,120
+1.82%
0.00%
+0.78%
0.00%
+1.43%
-1.17%
-6.53%
+0.90%
0.00%
+0.43%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,886
-2.30%
+0.39%
ALTEO 2,950
+3.51%
0.00%
+0.22%
0.00%
-5.08%
+0.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
-0.44%
+0.51%
+0.43%
-1.21%
-2.86%
+1.93%
+0.92%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Kiskereskedelem

Átalakul a piac, evés közben jön meg a hazai webáruházak étvágya

Az Ext­­­re­me Digital és az eMAG küszöbönálló fúziója átrajzolhatja a hazai e-kereskedők erőviszonyait, de egyre több globális trend beszivárgása is látványosan formálja a szektort.

Továbbra is kirobbanó erőben van a csomagküldő és internetes kiskereskedelem, hiszen júniusban 38 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi bázisidőszakhoz képest, igaz, a teljes kiskereskedelmi forgalomból még mindig csak 5,4 százalékkal részesedik. A dinamikus bővüléshez azonban az is hozzátartozik, hogy április óta magyar bejegyzésű portál az eMAG, így az itteni virtuális költések már nem a román, hanem a hazai statisztikai adatokban köszönnek vissza. Ez markánsan megmutatkozik a negyedéves bontásban vizsgált növekedésben:

míg a magyarországi online kiskereskedelmi forgalom az első negyedévben 25 százalékkal nőtt, addig a másodikban már 35-tel, pedig nem nyitották sokkal nagyobbra a tárcájukat a vásárlók.

Fotó: Shutterstock

A hazai webáruházak versenyét éppen az eMAG és az Extreme Digital fúziója értelmezheti újra, elvégre a piac két legnagyobb szereplőjéről van szó. Az összeolvadást leghamarabb augusztus végén, szeptember elején hagyhatja jóvá a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), de egy kevésbé optimista forgatókönyv szerint az is lehetséges, hogy az év végéig elhúzódik a tranzakció zárása.

Az összefonódás bejelentése után a GVH eredetileg harmincnapos, egyszerűsített versenyfelügyeleti eljárást indított, de utóbb átsorolta az ügyet a négy hónapos, teljes körű eljárások közé, mert úgy látta, hogy külön kell vizsgálni a hagyományos és az online kiskereskedelmi piacot, és az utóbbin belül a Magyarországra bejelentett cégeket.

Pedig az Extreme Digitalnak is meg kell küzdenie a külföldi tulajdonú szolgáltatókkal a hazai fogyasztókért, így például az Amazonnal vagy az Alibabával. Ezt bizonyítja, hogy az eNET szerint a magyarországi online kiskereskedelmi forgalom tavaly megközelítette az ezermilliárd forintot, de ennek csak alig több, mint a felét adták a magyar érdekeltségű e-kereskedők.

A teljes cikk a hétfői Világgazdaságban olvasható

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek