BUX 39,352.08
+0.24%
BUMIX 3,714.21
-0.90%
CETOP20 1,755.75
+0.47%
OTP 8,158
+0.07%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.33%
0.00%
ZWACK 18,700
+0.27%
0.00%
ANY 1,560
-0.95%
RABA 1,075
-2.27%
+1.39%
-1.54%
-0.65%
+1.48%
+1.44%
+2.38%
-4.24%
0.00%
+2.70%
OTT1 149.2
0.00%
-1.36%
MOL 2,902
-1.02%
-2.44%
ALTEO 2,350
-0.84%
-8.11%
-2.37%
EHEP 1,020
+2.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.26%
-2.69%
-3.32%
0.00%
-2.23%
-0.83%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
-0.90%
NAP 1,238
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Kiskereskedelem

A Tescót is elérte a balatoni láz

Elemzés készült a balatoni élelmiszerüzletek látogatottságáról és a turisták vásárlási szokásairól.

Ezen a nyáron minden hatodik magyar a belföldi nyaralást, azon belül is a Balatont választotta.

A mobiltelefonok anonimizált helyadatain alapuló, lokációelemző szolgáltatás, a LocSight minden korábbinál precízebb elemzést készített arról, milyen hatást gyakorolt ez a régió kiskereskedelemére. A június 1. és szeptember 30. közti időszak forgalmáról készült analízisből többek között kiderült, hogy a balatoni lakosok és a nyaralók vásárlási szokásai eltérőek. A LocSight elemzése a balatoni régió nyolc élelmiszerláncának 100 egységét vizsgálta és rangsorolta látogatottság alapján.

  • A legtöbb vásárlót vonzó lánc a Tesco volt,
  • amit a SPAR követett 3%-kal elmaradva,
  • harmadik helyen az Aldi végzett, 5%-kal kevesebb látogatóval.
  • A kisebb egységekből álló CBA, Coop és Reál együtt a Tesco látogatottságának 62%-át érték el. Az egy négyzetméterre jutó vásárlók tekintetében a Spar és a Coop volt kimagasló, harmadik helyen a CBA végzett.

    A balatoni élelmiszerláncok erősorrendje
    Fotó: LocSight

    Az elemzés alapján markánsan elkülöníthetők egymástól

    a balatoni lakosok, valamint a Budapestről és más nagyvárosból érkező nyaralók vásárlási preferenciái.

    Míg a helyiek az Aldi egységeit részesítették előnyben, addig a budapestiek leginkább a SPAR-okban, az ország más részeiből érkező nyaralók pedig többnyire a Tesco áruházakban vásároltak. Balatonfüreden és Siófokon a Tesco vonzotta a legtöbb vásárlót, Fonyódon a Lidl, Szántódon az Aldi nyert. A Coop, a CBA és a Reál a Balaton kisebb településein tudtak eredményesen harcba szállni a vásárlókért.

    Érdekesség, hogy a legtöbb budapesti turista a balatonfüredi Tescóban intézte el a bevásárlást.

    Fotó: Kallus György

    A magyar tenger partjára látogatók leginkább a hétvégi délelőttöket szentelték a bevásárlásnak,

    ilyenkor a forgalom a 10.00 és 13.00 óra közötti időszakra koncentrálódott. A legkevésbé kedvelt bevásárlási időpont a hétfő volt, amikor a vásárlók mindössze 14,6 százaléka látogatta meg a kiskereskedelmi áruházakat. Területi eloszlás szempontjából Balatonfüreden többnyire már pénteken, napközben elkezdődött a vásárlási láz, amely a hétvégeken, de javarészt szombaton is folytatódott, míg Siófokon szombat volt abszolút csúcsidő.

    A kutatás igazolta azt is, hogy a magyarok júliusban és augusztusban nyaraltak a legtöbbet a Balatonnál, a legnépszerűbb hét nap pedig augusztus első hete volt. Az élelmiszerláncok látogatottsága június elejétől töretlenül nőtt, átlagban július 66%-kal, augusztus 80%-kal volt erősebb, mint a nyár első hónapja. Szeptemberben a júniusi forgalom 73%-át mérte a LocSight.

    Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
    Kapcsolódó cikkek