Kiskereskedelem

Itthon megcsappantak az új autók eladásai

Az év első tíz hónapjában mintegy 102 ezer új személyautó került forgalomba, ami éves összevetésben 20 százalékos csökkenés.

Októberben 11 946 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 4 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) a DataHouse Kft. adatai alapján.

Az év első tíz hónapjában mintegy 102 ezer új személyautó került forgalomba, ami éves összevetésben 20 százalékos csökkenés.

Az MGE felidézte, hogy áprilisban és májusban a koronavírus miatti válságintézkedések és a gyárbezárások miatt 50 százalék feletti volt a visszaesés, ezt az egyesület várakozása szerint a második félév valamennyire kompenzálni tudja majd.

Az MGE közleményében jelezte, hogy a nemzetközi szervezetek világ- és európai méretekben is 25-30 százalékos visszaesést prognosztizálnak az év végére.

A gépjárműimportőrök egyesülete bízik abban, hogy a pandémia miatt a gazdaságot nem kell leállítani, és év végére a módosított forgalombahelyezési számok teljesülhetnek – közölték.

Illusztráció Fotó: Ina FASSBENDER / AFP

Az MGE áprilisban módosította 2020-ra vonatkozó előrejelzését, a korábban várt 155 ezer helyett csak 118 ezer új személygépkocsi forgalomba állítására látnak esélyt az idén.

A kis haszonjárműveknél nem 26 ezer, hanem 22 ezer, a nagy haszonjárműveknél pedig 4500 helyett 2300 új forgalomba helyezést jeleztek előre erre az évre.

Az októberben forgalomba helyezett 1953 új kis haszonjármű 8 százalékkal kevesebb volt az egy évvel korábbinál.

A január-októberi időszakban 17 174 kis haszonjármű került forgalomba, ami 19 százalékos csökkenés éves összevetésben.

Októberben 371 nagy haszonjárművet helyeztek forgalomba, 3 százalékkal többet a tavaly októberinél. A január-októberben forgalomba helyezett 2666 nagy haszonjármű 42 százalékkal volt kevesebb, mint az előző év hasonló időszakában.

Az egyesület közleményében arra is felhívta a figyelmet, hogy az év első tíz hónapjában a használt személyautók behozatala mintegy 10 százalékkal meghaladta az új személyautók importját. A használt gépjárművek importjának környezetvédelmi szempontú szabályozása, különösen a járművek korösszetétele miatt egyre kevésbé tűr halasztást – hangsúlyozta az MGE.

autókereskedelem Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete pandémia
Kapcsolódó cikkek