Kiskereskedelem

Harminc százalékkal ugrott meg a Louis Vuitton bevétele

Nagyon fogytak a luxustermékek az idei első negyedévben.

Közel harmadával nőtt a világ egyik legnagyobb luxusipari társasága, az LVMH bevétele az idei első negyedévben éves összevetésben.

A francia cég szerdán közölte, hogy árbevétele 32 százalékkal, 13 milliárd 959 millió euróra nőtt a március végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 10,6 milliárdról. A nemzetközi devizák árfolyamváltozásától és a vállalati akvizíciók hatásától megtisztított, úgynevezett organikus eladás 30 százalékkal nőtt 2020 első negyedévével összevetve.

Az LVMH márkák tucatjait:

a Louis Vuitton táskák mellett például a TAG Heuer karóra-, a Dior parfüm- és a Dom Pérignon pezsgőmárkát egyesíti.

Fotó: Daniel Kalker / DPA

A cég valamennyi fő tevékenyégi területén növelni tudta bevételét: a ruhák és bőrtermékek esetében 45 százalékkal rekordszintre, 6 milliárd 738 millió euróra ugrott, az organikus eladás 52 százalékkal bővült.

A parfüm- és kozmetikai szegmensben az eladás 12 százalékkal, 1,55 milliárd euróra, a karóra- és ékszerágazatban 138 százalékkal, 1,9 milliárdra, a bor és szeszesital területén pedig 29 százalékkal, 1,5 milliárdra emelkedett a bevétel. Az LVMH részvényára az év eleje óta 16,4 százalékkal nőtt, a cég piaci tőkeértéke mintegy 297 milliárd euró.

Luxusrugdalódzó a Guccitól

Több luxus­brand a gyerekeken keresztül igyekszik megnyerni a pénzes szülőket: babakollekciót mutatott be többek között a Gucci, a Dolce & Gabbana és az Armani.

 

LVMH Tag Heuer Dom Perignon Dior Louis Vuitton luxuscég
Kapcsolódó cikkek