A Lidl Magyarország többet ad a vásárlóinak a rendeletben előírt 10 százalékos árcsökkentésnél – erről adott ki közleményt az itthon piacvezető kiskereskedelmi lánc.

A cég azt írta, hogy
az általa alkalmazott kedvezmények mértéke 20–50 százalék között alakul
a június 1-jén életbe lépő kötelező akciók esetében. Emlékeztetett rá, hogy január óta folyamatosan csökkenti az árakat: egyebek között a beszerzési árak csökkenéséből adódó, de az azon is túlmutató árelőny azonnali továbbadásával már több mint 500 termék árát mérsékelte. Ez a kör pedig tovább bővül a kötelező akciókkal. Ennek eredményeként a vállalat az akcióköteles termékkategóriákból egy-egy terméket a június 1-jén életbe lépő rendeletben előírt 10 százalék helyett jóval nagyobb mértékben, akár 20–50 százalék közötti kedvezménnyel kínál. A 2023. június 1-jétől június 7-ig tartó időszakban például
- a friss húsok és húskészítmények esetében 25–30 százalékos kedvezményt biztosít,
- egyes tejek és tejtermékek, valamint a pékáruk 25–40 százalék közötti akciókkal lesznek elérhetők,
- továbbá a megjelölt gyümölcsöket 25–30 százalékos kedvezménnyel lehet majd megvásárolni.
„Vállalatunk folyamatosan azon dolgozik, hogy a kormány stratégiai törekvéseivel összhangban támogassa a magyar embereket. Legújabb intézkedésünk, a Többet adunk elnevezésű akciónknak köszönhetően az első héten átlagosan 31 százalékos kedvezményt adunk” – emelte ki Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
Éles verseny tört ki a boltok között az akciózásban
A Lidl mostani bejelentése nemcsak azt mutatja, hogy a kormány által kötelezően előírt 10 százalékos akciót könnyedén megugorják a boltok, hanem azt is bizonyítja, hogy
az egyes kiskereskedelmi láncok éles versenyre keltek egymással.
Ezúttal nem az egyes termékek árának leszállításában zajlik a meccs, hanem az akciók mértékében. Szintén szerdai hír, hogy a Penny is meghirdette a maga akcióját. A cég szintén felülteljesíti a 10 százalékos küszöböt, és akár 30 százalékos kedvezményt alkalmaz a jövő héttől. Erre érkezett meg a Lidl válasza, amely már 50 százalékos árcsökkentést is előrevetít. Érdekes lesz látni, hogyan reagál a többi piaci szereplő, a SPAR, az Aldi, a Tesco vagy éppen a CBA.