A Lidl Magyarország többet ad a vásárlóinak a rendeletben előírt 10 százalékos árcsökkentésnél – erről adott ki közleményt az itthon piacvezető kiskereskedelmi lánc. 

Lidl pasta can be cause cancer
BYDGOSZCZ, 17 July 2016 - According to consumer organisation Foodwatch past from Lidl contains mineral oils linked with cancer. Machines used during the production of food can contaminate the pasta during production. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto via Getty Images)
Fotó: Getty Images

A cég azt írta, hogy 

az általa alkalmazott kedvezmények mértéke 20–50 százalék között alakul

a június 1-jén életbe lépő kötelező akciók esetében. Emlékeztetett rá, hogy január óta folyamatosan csökkenti az árakat: egyebek között a beszerzési árak csökkenéséből adódó, de az azon is túlmutató árelőny azonnali továbbadásával már több mint 500 termék árát mérsékelte. Ez a kör pedig tovább bővül a kötelező akciókkal. Ennek eredményeként a vállalat az akcióköteles termékkategóriákból egy-egy terméket a június 1-jén életbe lépő rendeletben előírt 10 százalék helyett jóval nagyobb mértékben, akár 20–50 százalék közötti kedvezménnyel kínál. A 2023. június 1-jétől június 7-ig tartó időszakban például 

  • a friss húsok és húskészítmények esetében 25–30 százalékos kedvezményt biztosít, 
  • egyes tejek és tejtermékek, valamint a pékáruk 25–40 százalék közötti akciókkal lesznek elérhetők, 
  • továbbá a megjelölt gyümölcsöket 25–30 százalékos kedvezménnyel lehet majd megvásárolni.

„Vállalatunk folyamatosan azon dolgozik, hogy a kormány stratégiai törekvéseivel összhangban támogassa a magyar embereket. Legújabb intézkedésünk, a Többet adunk elnevezésű akciónknak köszönhetően az első héten átlagosan 31 százalékos kedvezményt adunk” – emelte ki Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

Éles verseny tört ki a boltok között az akciózásban

A Lidl mostani bejelentése nemcsak azt mutatja, hogy a kormány által kötelezően előírt 10 százalékos akciót könnyedén megugorják a boltok, hanem azt is bizonyítja, hogy 

az egyes kiskereskedelmi láncok éles versenyre keltek egymással.

Ezúttal nem az egyes termékek árának leszállításában zajlik a meccs, hanem az akciók mértékében. Szintén szerdai hír, hogy a Penny is meghirdette a maga akcióját. A cég szintén felülteljesíti a 10 százalékos küszöböt, és akár 30 százalékos kedvezményt alkalmaz a jövő héttől. Erre érkezett meg a Lidl válasza, amely már 50 százalékos árcsökkentést is előrevetít. Érdekes lesz látni, hogyan reagál a többi piaci szereplő, a SPAR, az Aldi, a Tesco vagy éppen a CBA.