A Lidl közleményében írta meg, hogy a több forrás szerint is a legolcsóbb élelmiszerlánc volt, amikor azzal a szlogennel reklámozták magukat, hogy a „Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc”. A cég azt írta az állásfoglalásában, hogy a reklámot ugyan a Debreceni Egyetem és a Pénzcentrum felméréseire alapozták, de a HVG és a G7 kutatásai alapján is a legolcsóbbnak számítottak. Kiemelték, hogy a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett online Árfigyelő rendszer szerint is több hónapban náluk voltak a legalacsonyabbak az árak.

Zabierzow,,Poland,-,March,27,,2022:,Lidl,Shop,Signboard,With
A Lidl reagált a 90 milliós GVH-bírságra.
Fotó: Shutterstock

Ahogy arról korábban írtunk, a 90 milliós bírságot szabott ki a Lidlre, mivel a vizsgálatuk alapján a 2023. február 13-tól alkalmazott kereskedelmi kommunikációjában alkalmazott, a „Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc” szlogen a fogyasztók megtévesztésére alkalmas. A versenyhatóság szerint a vállalat nem objektív adatokra alapozta ezt a kijelentést, így pedig szabálysértő volt az alkalmazása.

A Lidl reagált a GVH-bírságra

A Gazdasági Versenyhivatal határozata alapján a Lidl Magyarország kommunikációs hibát vétett, mikor a Debreceni Egyetem és a pénzcentrum.hu által végzett felmérés eredményét a GVH vizsgálata alapján nem megfelelően kommunikálta.

A vállalat célja, hogy kiváló érték-ár arányú termékeket kínáljon vásárlói számára. A GVH által működtetett Árfigyelő napi kosara több hónapban átlagosan, a termékek egységára alapján, a Lidlnél volt a legolcsóbb. Ezen túlmenően a hvg.hu és a G7.hu kutatásai alapján is a Lidl végzett az első helyen.

A Lidl elsődleges célja továbbra is az, hogy kiváló ár-érték arányú termékekkel és magas szintű kiszolgálással álljon a vásárlók, a magyar családok rendelkezésére mindennap.