Az Országgyűlés ma dönt az okmányreformmal kapcsolatban szükségessé vált törvénymódosításokról. A javaslat alapján a személyi igazolványhoz, az útlevélhez és a vezetői engedélyhez szükséges adatfelvételezés logikáját, rendszerét egységesítik, valamennyi okmány kiadásának alapjául a népesség-nyilvántartó adatbázisa szolgál majd -- mondta lapunknak Eiselt György, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára. Ezáltal válik lehetségessé, hogy a jövőben valamennyi új okmány teljeskörűen alkalmas legyen a személyazonosság igazolására.
Az államtitkár elmondta: az új jogosítványok kiadásához szükséges berendezéseket már telepítetták az okmányirodákba, december 21-ig a rendszer éles próbájára is sor kerül, az alkalmazottak felkészítése megtörtént. Mindennek alapján nem számít problémákra az okmánykiadással kapcsolatban.
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége ugyanakkor kevésnek tartja az alkalmazottak felkészítésére rendelkezésre álló időt, valamint az okmányirodák fenntartására biztosított költségvetést is. A nagyobb városokban pedig (a személyi igazolvánnyal kapcsolatos feladatok átadásához hasonlóan) kevésnek ítélik meg a költségvetés által finanszírozott irodai létszámot is -- mondta el lapunknak Zongor Gábor főtitkár. Emiatt elképzelhető, hogy januárban -- az idén a személyi igazolvánnyal kapcsolatos ügyintézésnél megismert -- fennakadásokra kell számítani újból, egyes nagyobb településeken, fővárosi kerületekben akár káosz, több hónapos várakozás is kialakulhat.