Mint világszintű motorsportrendezvény, a Forma--1-es Marlboro Magyar Nagydíj felmentést kap a reklámtörvénynek a dohányáruk reklámozására vonatkozó tilalma alól -- mondta a Világgazdaságnak Studniczky Ferenc, a Hungaroring Sport Rt. elnök-vezérigazgatója. A jogszabály dohánycikkek hirdetésére vonatkozó passzusa 2001 júliusától hatályos, azzal a kitétellel, hogy a szabadtéri reklámhordozók esetében 2002 januárjától kell alkalmazni az előírásokat.
A futamot rendező Hungaroring Sport Rt.-nek 2001-ig van a Marlboróval érvényes szerződése, de a vezérigazgató lapunknak elmondta: a jövő évi Magyar Nagydíj névadó szponzori címéért is az 1986 óta a ringen szinte megszakítás nélkül jelen lévő Marlboro indulhat. A cég jelenleg csak az ún. Marlboro hídon és a bokszutcában több száz négyzetméteres szabad felületen relámozza dohánytermékét. A vezérigazgató elmondta azt is: a Forma--1-es Magyar Nagydíj megrendezése kerülhetett volna veszélybe, amennyiben betiltják a versenyen a dohánytermékek hirdetését, hiszen a futam ideje alatt a reklám- és kereskedelmi jogok Bernie Ecclestone, a Forma--1 főnöke tulajdonában vannak, aki így a legnagyobb bevételi forrásától esett volna el. A reklámbevételek összegéről az igazgató nem nyilatkozott.
A 72 hektáros, 1,2 milliárd névértékű Hungaroring Sport Rt. az idén 530 millió forint értékben újítja fel a versenypályát. Csak a főépület bővítésére 200 millió forintot költenek, így az eddigi 450 újsígíró helyett 600-an foglalhatnak majd helyet. 230 millió forintból új műanyag székeket helyeznek el, nagyrészt a célegyenes melletti, ún. Super Gold tribünön. A szervezők további 100 millió forint értékben eleget tesznek a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) előírásainak is: két kanyart új szilárd burkolattal látnak el. Studniczky Ferenc elmondta azt is: 2001-ben további nézőszám-növekedést várnak, és a tavalyi 2,6 milliárd forint helyett az idén 3,1 milliárdos jegyeladási bevétellel számolnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.