Maradhat a Marlboro a ringen
Mint világszintű motorsportrendezvény, a Forma--1-es Marlboro Magyar Nagydíj felmentést kap a reklámtörvénynek a dohányáruk reklámozására vonatkozó tilalma alól -- mondta a Világgazdaságnak Studniczky Ferenc, a Hungaroring Sport Rt. elnök-vezérigazgatója. A jogszabály dohánycikkek hirdetésére vonatkozó passzusa 2001 júliusától hatályos, azzal a kitétellel, hogy a szabadtéri reklámhordozók esetében 2002 januárjától kell alkalmazni az előírásokat.
A futamot rendező Hungaroring Sport Rt.-nek 2001-ig van a Marlboróval érvényes szerződése, de a vezérigazgató lapunknak elmondta: a jövő évi Magyar Nagydíj névadó szponzori címéért is az 1986 óta a ringen szinte megszakítás nélkül jelen lévő Marlboro indulhat. A cég jelenleg csak az ún. Marlboro hídon és a bokszutcában több száz négyzetméteres szabad felületen relámozza dohánytermékét. A vezérigazgató elmondta azt is: a Forma--1-es Magyar Nagydíj megrendezése kerülhetett volna veszélybe, amennyiben betiltják a versenyen a dohánytermékek hirdetését, hiszen a futam ideje alatt a reklám- és kereskedelmi jogok Bernie Ecclestone, a Forma--1 főnöke tulajdonában vannak, aki így a legnagyobb bevételi forrásától esett volna el. A reklámbevételek összegéről az igazgató nem nyilatkozott.
A 72 hektáros, 1,2 milliárd névértékű Hungaroring Sport Rt. az idén 530 millió forint értékben újítja fel a versenypályát. Csak a főépület bővítésére 200 millió forintot költenek, így az eddigi 450 újsígíró helyett 600-an foglalhatnak majd helyet. 230 millió forintból új műanyag székeket helyeznek el, nagyrészt a célegyenes melletti, ún. Super Gold tribünön. A szervezők további 100 millió forint értékben eleget tesznek a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) előírásainak is: két kanyart új szilárd burkolattal látnak el. Studniczky Ferenc elmondta azt is: 2001-ben további nézőszám-növekedést várnak, és a tavalyi 2,6 milliárd forint helyett az idén 3,1 milliárdos jegyeladási bevétellel számolnak.

