Megalakította választási kabinetjét az SZDSZ, s noha kampányfőnököt még nem jelölt ki, a hatfős testületnek tagja lett a Demszky Gábor pártelnök mellett hosszabb ideje kommunikációs főtanácsadói munkát végző Bruck Gábor. A pr-szakember tavaly május 31-e óta -- cége, az SKBH Tanácsadó, Képviseleti és Ügynöki Kft. révén -- 51 százalékban tulajdonosa a Marketing Centrum Országos Piackutató Kft.-nek.
Az MC az elmúlt években az ismertebb cégek közé emelkedett a politikai véleménykutatásban. Vezető kutatója, Marián Béla rendszeresen publikálta a sajtóban párttámogatottsági felméréseik eredményeit. A marketing- és véleménykutató piacon nem tartják helyesnek, ha valamely, politikai kutatást is végző társaság meghatározó tulajdonosa nyílt pártelkötelezettségű személy -- mondták vezető szakemberek a Világgazdaságnak. Hozzátették: a teljesen tiszta helyzet érdekében az MC-nek tanácsos lenne felhagynia a politikai véleménykutatással. Megjegyezték azonban azt is, hogy az ominózus üzletág a legnagyobb négy-öt közvélemény-kutató bevételeinek csupán töredékét teszi ki, hiszen forgalmuk zöme piaci marketingmegrendelésekből származik.
Bruck Gábor szerint megalapozatlanok az MC-vel szembeni fenntartások. A szakember utalt arra, hogy a tulajdonosi háttértől függetlenül szinte mindegyik vezető társaságot besorolták már valamely párt mögé. Folyamatosan többen mérik a pártok népszerűségét, óriási a verseny, s az adatok alig térnek el egymástól -- fogalmazott Bruck. Leszögezte: az MC vezetésében nem vesz részt, a kutatásokba nem szól bele, és felméréseik korrektsége semmit sem változik azzal, hogy a többségi tulajdon az övé. Borzalmasan rossz üzletember az, aki érzelmei alapján manipulálja az eredményeket -- magyarázta.
A politikai véleménykutatások a minimálisra csökkentek az MC-nél az elmúlt fél évben -- erősítette meg Bruck Gábor -, mert az üzletág erősen ráfizetéses. A centrum tavalyi 180-190 milliós forgalmából 6-8 millió származott ebből. Az MC-t azért vette meg a Robinson Lake Sawyer Miller a cég tíz százalékát birtokló SKBH révén -- állította Bruck Gábor --, mert a vezető amerikai pr-cégnek szüksége volt egy marketingkutatási társaságra.