Népszámláláson a mostanit megelőzően több mint ötven évvel ezelőtt lehetett bevallani a vallási hovatartozást, így az egyházak nagy erőket fordítottak híveik "mozgósítására". Az egyházak vezetői különbözőképpen vélekednek arról, mennyire nyújthat hiteles képet a népszavazás a hívők számáról. Az evangélikusok ugyanakkor ennek adatai alapján készítik majd stratégiájukat.
A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia titkársága nem kívánja nyilvánosságra hozni, mennyit költött hirdetésekre -- mondta a Világgazdaságnak Juhász Judit szóvivő. Annyit megjegyzett, hogy a közszolgálati adók ingyen sugározták reklámspotjaikat. Az egyház munkatársai a saját infrastruktúra felhasználásával készítették a hirdetéseket, így az akció egy átlagos kereskedelmi kampánynál jóval kevesebbe került -- állította a szóvivő. Az elektronikus médián kívül számos óriásplakát hirdette a katolikusokat. akik mindemellett hárommillió képeslapot küldtek szét az országban. "Az evangélium megírja, mindenki vallja be a hitét, a katolikus egyház ezért bátorította a lakosságot arra, hogy feleljen a kérdezőbiztos ezzel kapcsolatos kérdésére -- jelentette ki Juhász Judit. A katolikus egyház reményei szerint a lehető legtöbben vallották magukat katolikusnak, az egyház híveinek. A plébániák nyilvántartásai alapján a katolikus hitre kereszteltek száma egyébként csaknem 6,5 millió.
Néhány százezer forint értékben adott fel újsághirdetéseket és készített szórólapokat a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége (Mazsihisz) -- tudtuk meg Tordai Péter elnöktől. Hozzátette: a nagyon rossz történelmi tapasztalatok miatt is buzdítaniuk kellett a hívőket felekezetük vállalására, ugyanis a holokauszt során a korábbi népszámlási adatok alapján gyűjtötték össze a zsidóságot. Szociográfiai felmérések szerint 80-120 ezren lehetnek zsidó vallásúak Magyarországon, azonban valószínűleg közülük nagyon kevesen vallották magukat annak -- vélekedett Tordai Péter. A Mazsihisz ezért nem fogadja el hitelesnek az izraelita felekezetre vonatkozó népszámlási adatokat.
A Magyarországi Református Egyház kevesebb mint egymillió forintot költött a népszavazáshoz kapcsolódó hirdetésekre, szórólapokra -- közölte Csoma Áron szóvivő. Elmondta még, hogy Magyarországon mintegy 1,9-2,1 millió református él.
A Magyarországi Evangélikus Egyház az adófelajánlások egy százalékáért kampányolt, a népszavazás ügyében inkább csak "belső mozgósítás" történt -- nyilatkozta Hafeschr Károly az országos irodaigazgató. A felajánlók 4-5 százaléka jelölte meg az evangélikusokat, akik a népszavazáson is hasonló eredményt várnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.