A DBR metró előzetes tájékoztatója
A DBR metró projektigazgatósága előzetes tájékoztatója szerint a budai és pesti oldalon is több eljárást ír ki nyáron felszíni rendezési munkákra. Egyebek között mindkét oldalon út- és járdaépítést pályáztatnak meg, beleértve a kapcsolódó közműmunkákat (közvilágítás, forgalomtechnika és közúti jelzőberendezések, növénytelepítés, utcabútorok, forgalomterelés). Ezek elvégzésére Budán a Bartók Béla úton (a Tétényi út--Gellért tér között), a Fehérvári úton (a Bocskai út--Móricz Zsigmond körtér között), a Kosztolányi Dezső téren, a Móricz Zsigmond körtéren és a Gellért téren kerülne sor. Pesten pedig a Baross téren, a Kerepesi út irányában a Lóvásár utcáig, a Thököly úton a Dózsa György útig és a környező utcákban kellene elvégezni.
Az összesített idei tájékoztató értelmében tervezik a villamospálya-építési munkák tendereztetésének a startját is: Budán a Bartók Béla úton (a Tétényi út--Gellért tér között), a Fehérvári úton (a Bocskai út--Móricz Zsigmond körtér között), Pesten a Baross téren és a Thököly úton a Dózsa György útig kell villamospálya-építési munkát végezni. Ezekbe beleértve a kapcsolódó közműmunkákat (vágánybontás, jelzőberendezések, megállóhelyek, BKV-tápkábelek és -áramátalakítók, felső vezetékek és forgalomterelés).
A metró projektigazgatósága idei közbeszerzési tervei között szerepel Budán a Bocskai úton, a Móricz Zsigmond körtéren és a Szent Gellért téren, Pesten a Baross téren gyalogos-aluljáró építése. Az idén induló beruházási tervek közé tartozik továbbá a metróállomások szerkezeti elemeinek bekészítése. Erre a budai oldalon a Móricz Zsigmond körtéren, a Szent Gellért téren, a pesti oldalon a Baross téren (bontási munkákkal) kerülne sor. Az elképzlések szerint az idén indítanák a Móricz Zsigmond körtéri metróállomás 10 kV-os táplálásának kiépítését is.
A pesti oldalon tervezett felszíni rendezési munkák közé tartozik -- az előzetes közbeszerzési tájékoztató szerint -- a K--Ny-i, 2-es metróvonal Keleti pályaudvar állomása második kijáratának megvalósítása. Ennek értelmében a feladat a meglévő állomásról három mozgólépcsős felszíni kapcsolat építése a gyalogos-aluljáróhoz (beleértve a bontási munkákat, szükséges közműkiváltásokat, a meglévő metróállomás átalakítását, szerkezetépítését, építészetet, mozgólépcsőket, épületgépészetet, installációt).
Tervezik továbbá a kihúzó alagút szerkezeti elemei bekészítésének (a Thököly út alatt), valamint a Baross téri metróállomás 10 kV-os táplálása kiépítésének a pályáztatását is.
Az eljárások megindításának várható időpontja 2001. június--július. A választani kívánt eljárás nyílt, előminősítéses. A munkák teljesítésének előrelátható határideje a budai oldalon 2002. harmadik, a pesti oldalon 2003. harmadik negyedév.


