A DBR metró projektigazgatósága előzetes tájékoztatója szerint a budai és pesti oldalon is több eljárást ír ki nyáron felszíni rendezési munkákra. Egyebek között mindkét oldalon út- és járdaépítést pályáztatnak meg, beleértve a kapcsolódó közműmunkákat (közvilágítás, forgalomtechnika és közúti jelzőberendezések, növénytelepítés, utcabútorok, forgalomterelés). Ezek elvégzésére Budán a Bartók Béla úton (a Tétényi út--Gellért tér között), a Fehérvári úton (a Bocskai út--Móricz Zsigmond körtér között), a Kosztolányi Dezső téren, a Móricz Zsigmond körtéren és a Gellért téren kerülne sor. Pesten pedig a Baross téren, a Kerepesi út irányában a Lóvásár utcáig, a Thököly úton a Dózsa György útig és a környező utcákban kellene elvégezni.
Az összesített idei tájékoztató értelmében tervezik a villamospálya-építési munkák tendereztetésének a startját is: Budán a Bartók Béla úton (a Tétényi út--Gellért tér között), a Fehérvári úton (a Bocskai út--Móricz Zsigmond körtér között), Pesten a Baross téren és a Thököly úton a Dózsa György útig kell villamospálya-építési munkát végezni. Ezekbe beleértve a kapcsolódó közműmunkákat (vágánybontás, jelzőberendezések, megállóhelyek, BKV-tápkábelek és -áramátalakítók, felső vezetékek és forgalomterelés).
A metró projektigazgatósága idei közbeszerzési tervei között szerepel Budán a Bocskai úton, a Móricz Zsigmond körtéren és a Szent Gellért téren, Pesten a Baross téren gyalogos-aluljáró építése. Az idén induló beruházási tervek közé tartozik továbbá a metróállomások szerkezeti elemeinek bekészítése. Erre a budai oldalon a Móricz Zsigmond körtéren, a Szent Gellért téren, a pesti oldalon a Baross téren (bontási munkákkal) kerülne sor. Az elképzlések szerint az idén indítanák a Móricz Zsigmond körtéri metróállomás 10 kV-os táplálásának kiépítését is.
A pesti oldalon tervezett felszíni rendezési munkák közé tartozik -- az előzetes közbeszerzési tájékoztató szerint -- a K--Ny-i, 2-es metróvonal Keleti pályaudvar állomása második kijáratának megvalósítása. Ennek értelmében a feladat a meglévő állomásról három mozgólépcsős felszíni kapcsolat építése a gyalogos-aluljáróhoz (beleértve a bontási munkákat, szükséges közműkiváltásokat, a meglévő metróállomás átalakítását, szerkezetépítését, építészetet, mozgólépcsőket, épületgépészetet, installációt).
Tervezik továbbá a kihúzó alagút szerkezeti elemei bekészítésének (a Thököly út alatt), valamint a Baross téri metróállomás 10 kV-os táplálása kiépítésének a pályáztatását is.
Az eljárások megindításának várható időpontja 2001. június--július. A választani kívánt eljárás nyílt, előminősítéses. A munkák teljesítésének előrelátható határideje a budai oldalon 2002. harmadik, a pesti oldalon 2003. harmadik negyedév.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.