BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Botrány a Blatter-éra körül

Amennyiben bebizonyosodik, hogy a FIFA-elnöknek, Sepp Blatternek köze van a szövetség sportmarketing-partnerének (ISMM-csoport) felelőtlen pénzügyi gazdálkodásához, Blatter elveszítheti elnöki posztját. A múlt héten csődbe jutott ISMM-csoport 75 millió svájci frankkal tartozik a FIFA-nak.

A Nemzetközi Labdarúgó-szövetség (FIFA) elnöke ellen a napokban felmerült vádak szerint Sepp Blatter egy liechtensteini titkos bankszámlára befizetett 43 millió svájci frankból finanszírozná jövő évi elnökválasztási kampányát. Az 1998 óta a FIFA elnöki posztját betöltő Blatter a vádakat elutasította, és cáfolta azokat a híreszteléseket is, miszerint a -- több mint 300 millió dolláros hiányt felhalmozó -- ISMM megvesztegette volna őt.
A svájci sportmarketingcégnek a soron következő (a 2002-es és a 2006-os) labdarúgó-világbajnokságok Európán kívüli televíziós jogdíjai és a reklámjogok értékesítése után eddig 75 millió svájci frankot (12,6 milliárd forintot) kellett volna befizetnie a FIFA pénztárába. Feltehetően ennek az összegnek a részét képezi az a 20 millió dollár (5,9 milliárd forint) is, amelyet a csődbe jutott cég egyik belső munkatársa szerint az ISMM valamelyik vezető tisztségviselője a sikeres üzlet fejében "előlegként" kért és kapott, ugyancsak egy titkos számlára, a brazil O''Globo televíziótársaságtól. A FIFA gazdasági bizottsága a múlt hét pénteken vizsgálatot rendelt el a társaság ellen. Amennyiben fény derül arra, hogy Blatternek is köze van az ISMM-csoport "föld alatti" megállapodásaihoz, minden bizonnyal le kell mondania a FIFA elnöki posztjáról. Az ISMM-nek, illetve -- a világbajnokságok európai televíziós jogdíjainak értékesítését végző -- német Kirch-csoportnak a FIFA-val kötött szerződésük alapján összesen 1,4 milliárd svájci frankot kellene a szövetségnek fizetnie a jogdíjak értékesítése után.
Miután a FIFA ISMM-mel kötött szerződése május 17-én lejárt, május 21-én pedig a svájci Zug kantonban megkezdődött az ISMM elleni bírósági csődeljárás, a FIFA televíziós és reklámjogainak értékesítését a szövetség saját marketingszervezetére, a FIFA Marketing AG-re bízta. A zürichi székhelyű sportmarketingcég száz százalékban a FIFA ellenőrzése alá tartozik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.