BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Marketingbe bújt szakszövetségek

A napokban megalakulhat az Ifjúsági és Sportminisztérium (ISM) marketingcége, a Magyar Sportmarketing Kft. A társaság ügyvezetője, Váczi János szerint a kft. segítségével a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) reklám- és marketingbevételei akár 30-40 százalékkal is megnövelhetők az athéni olimpiáig.

A Magyar Sportmarketing Kft. működési feladatkörének példáját a dániai Team Denmark (TD) nevű marketingszervezete adja -- tudta meg lapunk Váczi Jánostól, az ISM miniszteri főtanácsadójától. A skandináv országban a TD tavaly több mint 24 millió dán korona (egy dán korona 35,8 forint) marketingbevételt könyvelhetett el. A dán sportszakszövetségek közül a TD hatnak -- közte az olimpiai bajnok női kézilabdacsapatnak -- a marketingtevékenységét koordinálja.
Dániától eltérően -- ahol a TD a nemzeti olimpiai bizottság kizárólagos reklám- és marketingforgalmazója -- Magyarországon a sportmarketingcég nem veszi át a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) e tevékenységét, mert mint azt a Világgazdaságnak a MOB szervezési és marketingigazgatója, Babati Lajos elmondta: a MOB együttműködik a Sportmarketing Kft.-vel, de nem kívánja átruházni ez irányú tevékenységét az újonnan alapított cégre.
A MOB pusztán egy két hónapra szóló együttműködési szerződést kíván aláírni a Magyar Sportmarketing Kft.-vel -- tudtuk meg Váczi Jánostól. A cég ügyvezetői tisztét is betöltő miniszteri főtanácsadó elmondta: amennyiben sikerül a MOB-bal való ügynöki tevékenységüket a későbbiekben meghosszabbítani, úgy az athéni olimpiáig legalább 30-40 százalékkal szeretnék a MOB marketingbevételeit növelni. (A MOB-nak tavaly közel 220 milliós készpénzbevétele volt, mellette pedig további 175 millió forint értékben kaptak különböző kedvezményeket.)
A jövőben megalakuló Magyar Nemzeti Sportszövetség (MNS) leendő tagjai közül a kajakosok és a női kézilabdázók is szívesen együttműködnének a Magyar Sportmarketing Kft.-vel, de a sporttárca illetékesei a szakszövetségek közül eddig csak az evezősökkel, a kosarasokkal, az atlétákkal, valamint a vívókkal egyeztettek.
Sinka László, a Magyar Kézilabda-szövetség (MKSZ) főtitkára lapunknak elmondta: a szövetség idei szponzorációs szerződései között sok a még előkészítés alatt lévő, egyelőre még nem tárgyalt kontraktus: 2001-ben összesen 25 millió forint bevétele lehet az MKSZ-nek a reklám- és marktingbevételekből.
A Magyar Kajak-kenu Szövetség (MKKSZ) főtitkára, Füleky András is hasonlóan nyilatkozott: mint mondta, azért is lenne nagyon fontos az együttműködés, mert a szövetség idei, 65 millió forintos alulfinanszírozása miatt megnövekedett szerep hárulna az MKKSZ idei szponzori és marketingbevételeire. (Tavaly a szövetség pénztárát 100 millió forint értékű készpénz, illetve barterszerződés gazdagította.)
A Sportmarketing Kft.-t két, az ISM tulajdonában lévő cég: a Sportfólió Kht. és a Hazai Lapkiadó Kft. a napokban jegyzi be.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.