Az ISG-t a motor és a sebességváltó közé, közvetlenül a főtengelyre helyezték el, s mind az önindítót, mind a generátort helyettesíti. Nagyvárosi forgalomban azért előnyös, mert a motor piros lámpánál leáll, de amikor zöldnél gázt ad a vezető, az ISG azonnal és szinte hangtalanul indít, és elektromos motorjával vonóerőt is szolgáltat az autónak az elindulás és a gyorsítás közben -- tehát amikor a kocsi többet fogyasztana.
Az ISG az egész út során aktív, például előzéskor, vagy általában ha extra teljesítményre van szükség. Az alapgondolata, hogy a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében minél kevesebbet működjön a belső égésű motor.
A gáz levételekor az autó lendülete -- a kerekeken át -- meghajtja az ISG-t, amelynek generátora tölti az akkumulátort. Hasonló elvet egyébként már alkalmaznak a trolibuszoknál és a villamosoknál is.
Az ISG hatásfoka jóval magasabb a szokásos generátorénál, ez is hozzájárul a takarékossághoz.
A rendszer 42 voltos, külön akkumulátorát a csomagtartóban, a pótkerék mélyedésében találjuk. A 42 voltos hálózat előnye, hogy a nagyobb feszültség jóvoltából biztosabb az autó és informatikai berendezéseinek áramellátása. Meghajthatja az elektromos kormányszervót, s a légkondicionáló pedig álló motorral is működhet.
Ráadásul sokkal több elektromos komfortberendezést lehet beépíteni az autóba. A Volvo anyacége, a Ford -- például -- már fejleszt egy olyan pohártartót, amely hűtve tartja az üdítőt és melegen a kávét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.