„Idén 65,5 kilométer autópályát adnak át, ezzel a magyarországi sztrádahálózat hossza meghaladja majd az ezer kilométert: egészen pontosan 1011,5 kilométernyi pályát használhatnak majd az autósok” – mondta el kérdésünkre Béni Gyöngyi, a Nemzeti Autópálya Zrt. jogutódjának, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt.-nek a szóvivője. Öt év alatt tehát sikerül majdnem megduplázni a 2002-ben még csak 534 kilométeres autópálya-hálózat hosszát. Az átadások jövőre is folytatódnak, a tervek szerint 2008-ra készül el az M0-ás körgyűrű északi hídja, az M7-es autópálya Letenye és az országhatár közötti szakasza a Mura híddal, valamint szintén az M7-es sztráda utolsó, 36 kilométeres része Balatonkeresztúr és Nagykanizsa között.
Még így is jóval kevesebb autópálya épül meg 2013-ig, mint amennyit a szocialisták a tavalyi választások előtt meghirdetett Új Magyarország Programban ígértek – figyelmeztet a Népszabadság. Több beruházás is kimaradt 2007 és 2013 között megvalósítandó projekteket tartalmazó Közlekedési Operatív Programból.
A szocialista párt eredeti programjához képest főképp a leendő M9-es, az M4-es és az M8-as különböző szakaszain hagyott alább az autópálya-építési lendület. Az ígéretek ellenére a majdani M4-es nyomvonalán Püspökladánynál megáll a fejlesztés, onnan a keleti országhatárig 2013-ig nem épül autópálya. A kilométereket tekintve megfeleződött a nagyratörő terv az M9-es autópálya esetében is, amely Soprontól Nagykanizsa érintésével Szeged után érné el a déli országhatárt.
A szocialisták a nyugati határtól majdhogynem Szegedig, az 53-as főútig építették volna meg a sztrádát. A fejlesztési program listája alapján azonban úgy tűnik, hogy csak a középső szakaszokra, valamint az M85-ös úton a Peresztegtől Sopronon át az országhatárig húzódó szakaszra lesz pénz. Dombóvár és Sopron között, valamint az 54-es és az 53-as főút között nem épül meg a pálya.
Az M8-as csak a Dunától kelet felé épülne meg ahelyett, hogy Rábafüzestől egészen Szolnokig érne. Ráadásul a tervek szerint Dunavecsétől Kecskemétig majd Szolnokig autópálya helyett az M8-asnak nevezett út nem lesz autópálya, hanem csak kétszer egysávos út. Ezeken túl még legalább másfél tucat olyan közútfejlesztés (elkerülő utak, burkolatmegerősítés, fejlesztés) szerepel a politikai ígéretek között, amelyek az uniós listába már nem kerültek be, tehát 2013-ig nem is valósulnak meg, legalábbis az eredeti elképzeléseknek megfelelően.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.