Sok a „bankos-fogyasztós” versenyjogi ügy. A GVH-ban azonban cáfolják, hogy a hivatal „rászállt” volna a bankokra. Kétségtelen, tavaly a fogyasztói jogsértések miatt kiszabott 1,2 milliárd forintos bírságösszeg több mint harmada a pénzintézeteket kötelezte, de nem indult több eljárás ellenük, mint az egyéb ágazatokban, holott a bankok tájékoztatási gyakorlatával kapcsolatban továbbra is nagy számban érkeznek fogasztói panaszok a versenyhatósághoz – mondta Zenisek Andrea irodavezető. A 72 esetből húsz érintette a pénzügyi piacot, ebből 15 a bankokat. Az utóbbiak nagy része – összesen kilenc – pedig a hitelkártya-tájékoztatással összefüggő piactisztítási célú eljárássorozat volt. Szinte valamennyi bankos ügyben alapvető probléma, hogy a hirdetésekben, tájékoztatókban kedvező ajánlatokkal igyekeznek megnyerni az ügyfeleket. Eközben csak elnagyolt információkat adnak számukra az ajánlat megítéléséhez szükséges további feltételekről. Így a fogyasztó nem kap reális képet a termékről. A Raiffeisen Bank például egy lakáshitel-konstrukcióra vonatkozó hirdetéseiben nyújtott pontatlan, a termék valós megítélését korlátozó tájékoztatást, emiatt a versenyhatóság nyolcvanmillió forint megfizetésére kötelezte. Hasonlóképpen megtévesztette az ügyfeleket a lakáshitelekkel kapcsolatban az MKB Bank és az Erste Bank is. Az előbbi olyan kedvező mértékű THM-mel próbálta megnyerni a fogyasztókat, amely nem minden hiteltermékre volt érvényes, de erről nem adott megfelelő információt. Az Erste a folyósítási jutalék elengedésével csábította a lakásvásárlókat anélkül, hogy tájékoztatta volna őket a kedvező lehetőség eléréséhez szükséges egyéb feltételekről. A két banknak ez összesen 14 millió forint GVH-bírságot jelentett.