Megtévesztő akciók a versenytanács előtt
Versenyügyek. Szabályosan „ünnepelte” születésnapját a Penny Market? Megtévesztette-e ügyfeleit számlacsomagjainak hirdetéseivel az OTP? Őszinte volt-e a Kinizsi Bank „tavaszváró arany” akciója? Ezek a kérdések szerepelnek a héten a Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsa előtt.
A Penny Market Kft. nyár elején került a GVH látókörébe. Az üzletlánc születésnapi kampányában csak hirdette, de nem szolgáltatta megfelelő időtartamig és mennyiségben bizonyos termékeit. Feltételezhetően nem fordított kellő gondot a készletezésre, így több üzletben jó pár reklámozott áruhoz nem juthattak hozzá a fogyasztók. A GVH az eljárás megindításakor úgy vélekedett, a cég számolhatott volna az ellátás nehézségeivel. Feltételezése szerint a társaság megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényt.
A Penny Marketet tavasszal 100 millió forintra bírságolta meg a GVH, mert nem készült fel kellően a meghirdetett akcióra, nem gondoskodott elegendő készletről, és egyes termékeit nem a reklámozott áron adta el. A hivatal korábban már rámutatott: nem mentesít a jogsértés alól, ha az üzlet „a készlet erejéig” hirdeti meg akcióját. KK
Pénzintézetek a látókörben
Az OTP azzal hívta fel magára a GVH figyelmét, hogy tavaly ősszel úgynevezett tételdíjat vezetett be, és a korábbi tájékoztatása szerint díjmentes kártyás vásárlási lehetőség ellenére – bizonyos esetekben – költséggel terhelte meg az ügyfél számláját.A versenyhatóságnak szemet szúrt az is, hogy a bank a NET számlacsomagjához ingyenes szolgáltatásokat ígért, mégis megterhelte díjjal a fogyasztói számlát, és csak utóbb írta jóvá.
Sokak számára vonzó lehetett a Kinizsi Bank áprilisban meghirdetett, 11 százalékos tiszta kamatot ígérő „tavaszváró arany” akciója. A széles körű reklámkampány azonban szemérmesen hallgatott arról, hogy a remek kamat csak az egymillió forintot meghaladó összegű betétekre vonatkozik.
A versenyhatóságnak szemet szúrt az is, hogy a bank a NET számlacsomagjához ingyenes szolgáltatásokat ígért, mégis megterhelte díjjal a fogyasztói számlát, és csak utóbb írta jóvá.
Sokak számára vonzó lehetett a Kinizsi Bank áprilisban meghirdetett, 11 százalékos tiszta kamatot ígérő „tavaszváró arany” akciója. A széles körű reklámkampány azonban szemérmesen hallgatott arról, hogy a remek kamat csak az egymillió forintot meghaladó összegű betétekre vonatkozik.
-->


