A franciák mutatnak nekünk példát a felsőoktatási és a vállalati igények összehangolásásra
A Magyar–Francia Kereskedelmi és Iparkamara, a Párizsi Kereskedelmi és Iparkamara és az Advancia Menedzsment és Vállalkozási Főiskola harmadik éve futó DJEET projektjének két fő célja a vállalatok elvárásaihoz igazítani az oktatást és hozzájárulni a francia és magyar vállalatok között megvalósuló kereskedelmi kapcsolatok fejlődéséhez.
Ebben az együttműködésben a felek mindegyikének jól meghatározott feladata van. A Párizsi Kereskedelmi és Iparkamara azokat a francia vállalatokat kutatja fel, amelyek üzleti kapcsolatokat keresnek Magyarországon, a Magyar–Francia Kereskedelmi és Iparkamara pedig kereskedelmi menedzsere vezetésével keresi meg a potenciális magyar partnereket.
A projektben részt vevő hallgatók a francia cégek „kereskedelmi képviselőiként” dolgoznak az üzlet létrehozásán. A diákoknak éles helyzetben kell helytállniuk, a képviselt cégnek tényleges felelősséggel tartozva. Ez a cég lehet akár az iskola inkubátorában létrehozott kezdő vállalkozás is. A programban szereplő cégek sokfélék: találunk köztük vendéglátással, orvosi és paramedikális szakterületekkel, ékszerkereskedelemmel, mobilszolgáltatással és ipari műszerek gyártásával foglalkozó vállalatot is.


