A Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület és a Fogyasztóvédők Országos Egyesülete közös pénteki közleményükben emlékeztetnek arra, hogy létrejött és működik a Parlament fogyasztóvédelmi bizottsága, de a fogyasztók még mindig nem érzik magukat biztonságban.
A civil fogyasztóvédők rámutatnak: nem megoldott a kötelező alkatrész-ellátás, továbbra sem érvényesülhet a méltányosság elve parkolási és autópálya-pótdíjfizetési kötelezettség esetén. A vállalkozásnak csak "törekednie kell" arra, hogy 15 napon belül kijavítsa a hibás terméket, és továbbra sem fordulhatnak a társasházban lakók a békéltető testülethez, a szolgáltatók általános szerződési feltételei még mindig érthetetlenek a fogyasztók számára.
A fogyasztóvédők szerint amíg a bankokat csak magatartási kódex, nem pedig kötelező erővel bíró jogszabály korlátozza az egyoldalú szerződésmódosításban, addig a jövőben is marad a fogyasztók és a pénzintézetek közötti mérhetetlen szakadék.