Capri, Szardínia, Korzika, London. Ha kakukktojást kell keresni a felsorolásban, valószínűleg mindenki egyből a brit fővárost szúrja ki: hogy kerül az esős pénzügyi-gazdasági központ a gazdag európaiak legkedveltebb nyári üdülőhelyei közé? A felvetés jogos volt mindeddig, és az lesz 2013-tól újra – minden bizonnyal még sokáig. Az idei nyár azonban kivétel: a július végén kezdődő londoni olimpia a várakozások szerint olyannyira vonzza majd a világ legmódosabbjait, hogy külön jachtkikötővel készülnek a britek. A „Royal Docks 2012” júliusban készül el, és minden létező igény kiszolgálására készen áll majd. Az alapárak már ismertek: a legnagyobb, 41 méternél hosszabb hajók kikötéséért méterenként napi 100 fontot, mintegy 37 ezer forintotkell fizetni. „Egyre több foglalásunk van. Rendkívül izgalmas, hogy először a történelemben London lesz a szuperjachtok fő úticélja” – nyilatkozta Benjamin Sutton, a társberuházó MGMT Yacht kommunikációs igazgatója.
De nem csak a saját hajóval rendelkezők pénztárcáját próbálja megcsapolni a luxusipar az olimpia apropóján: közhely, hogy a hotelárak felmennek minden olimpián, az viszont már csak Londonról mondható el, hogy a Bulgari a helyi játékokra nyitja meg luxusszállodáját. A Bulgari és a Marriott társulásaként létrejött Bulgari Hotels and Resorts eddig Milánóban és Balin működtetett hotelt, a londoni szálloda megnyitása előtt 40 évig nem fordult elő, hogy új építésű luxushotel nyíljon a brit fővárosban.
Teljes gőzzel üzemelnek a prémium ruhacégek is: az Emporio Armani a napokban indította el a londoni játékokra alapozott kampányát, melynek középpontjában olimpikonok állnak. A cég az olasz csapat hivatalos ruhaszállítója is. És hogy biztosan legyen hol kapni a reklámozott termékeket, az Armani Jeans a Westfield Stratford City nevű londoni plázában megnyitotta a földkerekség legnagyobb Armani üzletét.
Ugyanez a néhány éve épült bevásárlóközpont jelenti most a mérföldkövet az orosz csapat támogatójának is, a moszkvai GUM áruház tulajdonosának, Bosco di Cilieginek. A cég Bosco Sport márkája itt nyitotta meg most első európai üzletét.
Neves tervezőt talált az amerikai csapat is: őket Ralph Lauren öltözteti fel, és nem hagyta ki a lehetőséget, hogy közzétegye a fotókat, amin az atléták csillagos-sávos lobogó előtt állnak óriási lovaspóló-emblémás ruháikban. Az ötletet „ellőtte” a britek hivatalos ruhaszállítója, Stella McCartney is, a Lacoste pedig a hímzett krokodiljait színezi nemzeti lobogók dizájnjára. Az olimpiai kreációk „természetesen” meg is vásárolhatók.
Az olimpia remek marketinglehetőség, ez nem vitás. „Ha a luxus értékesítése az érzelmekkel függ össze, és jól tudjuk, hogy ez így van, akkor az olimpia a tökéletes lehetőség, hogy pozitív környezetbe ágyazva vigyük át az üzenetet” – mondta Chris Ramey, az Affluent Insights tanácsadó cég elnöke a luxurydaily.com weboldalnak. Ám, hogy mindez megtérül-e a cégeknek, az előzetesen nem egyértelmű. „Akkor van esély rá, ha a promóciókat jól tervezik, úgy hogy a hatásuk mérhető legyen” – mondta Ron Kurtz, az American Affluence Research Center elnöke. Hozzátette: az „ingyen” médiamegjelenést is be lehet árazni utólag, ha összevetjük ugyanazon médium hirdetési áraival.
Nagyon rossz üzlet mindenesetre nem lehet az olimpia, ha a svájci Omega óragyár 1932 óta a huszonötödik alkalommal lesz a hivatalos időmérő, és a szerződést most hosszabbította meg 2020-ig. Ez rengeteg lehetőséggel jár: használhatja az olimpiai logókat, reklámozhat, árusíthat a kapcsolódó marketingcsatornákon és helyszíneken. Ezt ki is használja a nem éppen olcsó óráiról ismert cég, hirdetéseivel már találkozhatunk az olimpiai weboldalon és a közösségi médiában.
Mint mondja, sokan próbálnak meggazdagodni az olimpiából. „Rengeteg új utcai étkezde lesz, mindenki vendéglátózni akar. Mindenhol pincéreket és pultosokat vesznek fel rövid idejű szerződésekkel.” Készül a város is: rengeteg dolgot az olimpiára adnak át, az új parkoktól a felújított metrómegállón át a szórakozóhelyekig.
Mint mondja, sokan próbálnak meggazdagodni az olimpiából. „Rengeteg új utcai étkezde lesz, mindenki vendéglátózni akar. Mindenhol pincéreket és pultosokat vesznek fel rövid idejű szerződésekkel.” Készül a város is: rengeteg dolgot az olimpiára adnak át, az új parkoktól a felújított metrómegállón át a szórakozóhelyekig. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.