BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milliárdosokat is céloz az olimpia

Jachttal érkezni az új kikötőbe, most épült Bulgari hotelben lakni, és bevásárolni a világ legnagyobb, szintén vadonatúj Armani boltjában – így is élvezheti a londoni olimpiát, akinek elég vastag a pénztárcája. A luxuscégek elképesztő erőkkel fejlesztenek, hogy kiszolgálják a játékokra érkező fizetőképes keresletet

Capri, Szardínia, Korzika, London. Ha kakukktojást kell keresni a felsorolásban, valószínűleg mindenki egyből a brit fővárost szúrja ki: hogy kerül az esős pénzügyi-gazdasági központ a gazdag európaiak legkedveltebb nyári üdülőhelyei közé? A felvetés jogos volt mindeddig, és az lesz 2013-tól újra – minden bizonnyal még sokáig. Az idei nyár azonban kivétel: a július végén kezdődő londoni olimpia a várakozások szerint olyannyira vonzza majd a világ legmódosabbjait, hogy külön jachtkikötővel készülnek a britek. A „Royal Docks 2012” júliusban készül el, és minden létező igény kiszolgálására készen áll majd. Az alapárak már ismertek: a legnagyobb, 41 méternél hosszabb hajók kikötéséért méterenként napi 100 fontot, mintegy 37 ezer forintotkell fizetni. „Egyre több foglalásunk van. Rendkívül izgalmas, hogy először a történelemben London lesz a szuperjachtok fő úticélja” – nyilatkozta Benjamin Sutton, a társberuházó MGMT Yacht kommunikációs igazgatója.

De nem csak a saját hajóval rendelkezők pénztárcáját próbálja megcsapolni a luxusipar az olimpia apropóján: közhely, hogy a hotelárak felmennek minden olimpián, az viszont már csak Londonról mondható el, hogy a Bulgari a helyi játékokra nyitja meg luxusszállodáját. A Bulgari és a Marriott társulásaként létrejött Bulgari Hotels and Resorts eddig Milánóban és Balin működtetett hotelt, a londoni szálloda megnyitása előtt 40 évig nem fordult elő, hogy új építésű luxushotel nyíljon a brit fővárosban.

Teljes gőzzel üzemelnek a prémium ruhacégek is: az Emporio Armani a napokban indította el a londoni játékokra alapozott kampányát, melynek középpontjában olimpikonok állnak. A cég az olasz csapat hivatalos ruhaszállítója is. És hogy biztosan legyen hol kapni a reklámozott termékeket, az Armani Jeans a Westfield Stratford City nevű londoni plázában megnyitotta a földkerekség legnagyobb Armani üzletét.
Ugyanez a néhány éve épült bevásárlóközpont jelenti most a mérföldkövet az orosz csapat támogatójának is, a moszkvai GUM áruház tulajdonosának, Bosco di Cilieginek. A cég Bosco Sport márkája itt nyitotta meg most első európai üzletét.

Neves tervezőt talált az amerikai csapat is: őket Ralph Lauren öltözteti fel, és nem hagyta ki a lehetőséget, hogy közzétegye a fotókat, amin az atléták csillagos-sávos lobogó előtt állnak óriási lovaspóló-emblémás ruháikban. Az ötletet „ellőtte” a britek hivatalos ruhaszállítója, Stella McCartney is, a Lacoste pedig a hímzett krokodiljait színezi nemzeti lobogók dizájnjára. Az olimpiai kreációk „természetesen” meg is vásárolhatók.

Az olimpia remek marketinglehetőség, ez nem vitás. „Ha a luxus értékesítése az érzelmekkel függ össze, és jól tudjuk, hogy ez így van, akkor az olimpia a tökéletes lehetőség, hogy pozitív környezetbe ágyazva vigyük át az üzenetet” – mondta Chris Ramey, az Affluent Insights tanácsadó cég elnöke a luxurydaily.com weboldalnak. Ám, hogy mindez megtérül-e a cégeknek, az előzetesen nem egyértelmű. „Akkor van esély rá, ha a promóciókat jól tervezik, úgy hogy a hatásuk mérhető legyen” – mondta Ron Kurtz, az American Affluence Research Center elnöke. Hozzátette: az „ingyen” médiamegjelenést is be lehet árazni utólag, ha összevetjük ugyanazon médium hirdetési áraival.

Nagyon rossz üzlet mindenesetre nem lehet az olimpia, ha a svájci Omega óragyár 1932 óta a huszonötödik alkalommal lesz a hivatalos időmérő, és a szerződést most hosszabbította meg 2020-ig. Ez rengeteg lehetőséggel jár: használhatja az olimpiai logókat, reklámozhat, árusíthat a kapcsolódó marketingcsatornákon és helyszíneken. Ezt ki is használja a nem éppen olcsó óráiról ismert cég, hirdetéseivel már találkozhatunk az olimpiai weboldalon és a közösségi médiában.

Mindenki pénzt akar csinálni a sporteseményből

„Az összes olimpiai programra – Hyde Park koncert, Blur utolsó fellépése – már fél éve minden jegy elkelt. A többcsillagos hotelek már most le vannak foglalva. A hostelek most éppen akcióznak, nagyon olcsó a szállás, és ahogy közeledik majd az időpont, úgy növekszik az ár, szerintem sok helyen a duplájára” – így számol be helyszíni tapasztalatairól egy londonban élő magyar fiatal. Mint mondja, az ingatlanok bérleti árai nagyon megugrottak, rengeteg ismerőse panaszkodik, hogy a főbérlő árat emel, „mert mindenki emel”. Van aki fél évre, van aki csak az olimpia idejére kér többet.

Mint mondja, sokan próbálnak meggazdagodni az olimpiából. „Rengeteg új utcai étkezde lesz, mindenki vendéglátózni akar. Mindenhol pincéreket és pultosokat vesznek fel rövid idejű szerződésekkel.” Készül a város is: rengeteg dolgot az olimpiára adnak át, az új parkoktól a felújított metrómegállón át a szórakozóhelyekig.

Mint mondja, sokan próbálnak meggazdagodni az olimpiából. „Rengeteg új utcai étkezde lesz, mindenki vendéglátózni akar. Mindenhol pincéreket és pultosokat vesznek fel rövid idejű szerződésekkel.” Készül a város is: rengeteg dolgot az olimpiára adnak át, az új parkoktól a felújított metrómegállón át a szórakozóhelyekig. -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.