BUX 42,980.64
0.00%
BUMIX 3,812.78
0.00%
CETOP20 1,817.1
0.00%
OTP 8,990
0.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 17,400
0.00%
0.00%
ANY 1,555
0.00%
RABA 1,140
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,862
0.00%
0.00%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
NUTEX 11.25
0.00%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Százmilliós bírságot szabott ki a fogyasztóvédelmi hatóság tavaly

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) tavaly közel 43 ezer ügyben járt el, ezek során mintegy 711 millió forint bírságot állapítottak meg, ez 230 millió forinttal alacsonyabb az előző évinél – közölte a Napi Gazdasággal Szente István főigazgató.

Az újság csütörtöki cikke szerint a legnagyobb ügyszámot (több mint 25 ezer) a kereskedelmet érintő ellenőrzések kapcsán rögzítették, de jelentős volt a piacfelügyeleti ügyek száma (10 ezer) és a közszolgáltatások területén lefolytatottaké is (7 ezer).

A múlt évben 40 ezerrel több – összesen 104 ezer – panaszt regisztráltak, mint egy évvel korábban, de ezek jellemzően információkérésre szorítkoznak, az NFH aktív közbeavatkozását igénylő bejelentések száma folyamatosan csökken.

A hatóság tavaly változatlanul prioritásként kezelte az árubemutató rendezvényeket, ezek körében 99 vizsgálat zajlott és 68 esetben derült fény jogsértésre. A főigazgató azt mondta, mivel az arány megegyezik az előző évivel, a javulás elmaradása miatt jogszabályi szigorítást javasolnak a jogalkotónak. Az előző év újdonsága, hogy az ellenőrzéseket a kuponos oldalakra is kiterjesztették: a 19 ilyen profilú weboldalból 18 nem tett eleget a kötelezettségeknek.

A kiskorú személyek alkohollal és dohánytermékekkel való szabálytalan kiszolgálását a trafikok 29 százalékánál tárták fel; ez az arány a vendéglátó-ipari egységekben már 38 százalék, a kereskedelmi egységekben pedig 54 százalék volt. Az elektronikus kereskedelemben az ellenőrzött szolgáltatók 80 százalékánál találtak kifogást, ez a 2013-as év adataihoz viszonyítva 10 százalékpontos romlás.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek