BUX 42,978.09
-1.10%
BUMIX 3,930.18
-0.67%
CETOP20 1,992.73
-1.02%
OTP 10,295
-1.62%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-0.70%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.95%
-3.85%
0.00%
OPUS 186.6
-1.69%
-0.41%
-0.37%
0.00%
-3.72%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,872
+1.06%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,380
+0.85%
0.00%
-1.98%
EHEP 1,780
+0.56%
-7.64%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.28%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
+0.35%
0.00%
-0.31%
NUTEX 11.65
-6.80%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,210
0.00%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Csak az idősek tartanak ki a televíziók előtt

Tavaly a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 42 percet töltött a tévékészülékek előtt, négy perccel kevesebbet, mint az előző évben. A 18 év alattiak tévénézéssel töltött ideje 3 óra 7 perc volt 10 perccel kevesebb, mint 2015-ben. A kereskedelmileg legértékesebb 18-49 évesek naponta átlagosan 3 óra 42 percet tévéztek, 12 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban. Az 50 év felettiek átlagosan 6 óra 21 percet töltöttek a televízió előtt, ami 2015-höz képest 2 perccel több – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból.

Az elmúlt évben a TV2 és az RTL Klub együttes közönségaránya a teljes népesség körében 23 százalék volt, majdnem három százalékponttal alacsonyabb, mint az előző évben. A 2016-os év nagy nyertesei - akik a leginkább képesek voltak növelni a részesedésüket a tavalyi évhez képest: az általános szórakoztató csatornák (plusz 0,7 százalék), a filmcsatornák (plusz 0,8 százalék) és a legtöbb növekedést elért csatornák a közszolgálati csatornák, 1,3 százalékpontos növekedéssel. Az általános szórakoztató csatornák így 2016-ban 20,5 százalékos, a filmcsatornák 10,5 százalékos, és a közszolgálati csatornák 17,4 százalékos részesedést értek el. A legtöbb tematikus csatornacsoport közönségaránya viszonylag stabil maradt, a változás egy százalákpont alatti volt 2015-höz képest.

Tavaly a négy év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 6,7 millió embert ért el legalább egy percre a televízió, közülük 6,2 millió látott legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 28 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő 10 százaléka volt. Egy néző naponta átlagosan 97  reklámot látott.

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az elmúlt hat évben folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma. A vizsgált csatornák számának növekedése mellett 2016-ban a vizsgált magyar nyelvű csatornákon újra rekord mennyiségű, összesen több mint hétmillió  hirdetés került képernyőre. A vizsgált csatornákon naponta átlagosan 21 602 darab reklámfilmet sugároztak, ami az összesített hosszát tekintve csaknem 53 ezer órának azaz hat évnek felelt meg.

Az elmúlt esztendőben 562 hirdető 1 042 márkát hirdetett 7 060 féle különböző reklámfilmben, amelyek közül 5 787 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először 2016-ban került képernyőre. A legtöbb hirdetés a „Gyógyhatású készítmények” szektorba tartozott, ezt követte a „Kereskedelem” és az „Élelmiszer”. Ez a három szektor tette ki a megjelenések 63 százalékát.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek