A munkavállalók jelentős része, 46 százalék beismeri, hogy a munkaórák mennyisége nem elegendő a szükséges feladatok elvégzéséhez, és 43 százalékuk mutat rá, hogy a munkával járó egyéb kötelezettségeknek való megfelelés, például a megbeszélések, jelentések készítése, az adminisztráció akadályozza a tényleges munkavégzést. Az alkalmazottak a legjobb teljesítményre a túlórák ideje alatt képesek, ekkor olvassák el az olvasatlan e-mailjeiket (42 százalék), nézik át befejezett vagy majdani feladataikat (43 százalék), és mélyednek bele a szakcikkekbe készségeik fejlesztése érdekében (31 százalék).
A túlóráknak köszönhetően munkaidőben sokkal inkább a szociális élet dominál a munkahelyeken, a megkérdezettek 29 százaléka beismeri, hogy szeret munkaidőben beszélgetni és társasági életet élni, a munkáját pedig túlórában fejezi be. Ezt támasztja alá, hogy a munkavállalók 80 százaléka fontosnak tartja a közösségi életet a munkahelyen.
– A munkavállalói elégedettség és a dolgozók ösztönzése fontos gazdasági összetevők, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni a versenyszellemű üzleti környezetben. A szervezetek támogathatják a pozitív munkakultúra kialakítását és még inkább hozzájárulhatnak dolgozóik boldogságérzetéhez – összegezte a kutatás tapasztalatait Fábián Miklós, az Epson Magyarország kereskedelmi vezetője.