A legtöbb fiatal óvszerrel a zsebében megy fesztiválozni
Tudatosan védekeznek a hazai fesztivállátogatók: a megkérdezettek 60 százaléka visz magával óvszert.
VG
2018.08.07, 18:26
Megosztom a cikket
A megkérdezettek fesztiválozók 60 százaléka visz magával óvszert. A férfiak közel kétharmada, de a nők több mint fele is „felkészül” a fesztiválhangulatra – olvasható a Nielsen 2018 nyarán végzett reprezentatív felmérésében.
A piackutató kiskereskedelmi indexe szerint július-augusztusban az éves óvszerfogyasztás egyötöde realizálódik, ami a szezon csúcsa.
2017 júniusa és 2018 májusa között értékben több mint egytizedével több fogyott a termékből az előző év azonos időszakához képest. Ez értékben három és fél milliárd forintot jelent, az éves mennyiség pedig közel 21 millió darab óvszert tett ki.
Jellemző a szexuális tudatosság a magyar fesztiválozó fiatalokra, hiszen
a 18-24 éves korosztály közel háromnegyede vásárol óvszert a fesztiválozásra, de a 25-29 évesek kétharmada is felszerelkezve indul útnak. A fiatal felnőttek közül a férfiak 65 százaléka tart magánál óvszert, a nők esetében ez az arány 55 százalék.
A felmérés szerint a teljes lakosság egyötöde használ óvszert alkalmilag. Az országos átlagot nézve a fiatal felnőttek (18-24 évesek) a legaktívabb vásárlók, 100-ból 63-an vesznek rendszeresen gumit. A 25-39 közötti felnőttek negyven százaléka vásárolja a kategóriát.
A teljes óvszerforgalom több mint egyharmada Budapesten és környékén fogy (40 százalék), míg délnyugaton valamivel több mint 10 százalék realizálódik.
Fotó: Pixabay
Ha óvszer, akkor síkosított: tartja, sőt megerősítette vezető pozícióját a típus, az értékesített óvszerek közel kilenctizede ilyen. Az élmény pedig legyen „sima és egyszerű: az értékbeli eladások négyötöde a nem bordázott óvszerekre megy, és gyakorlatilag elenyésző a színezett termékek aránya.
Óvszert a magyarok harmada havonta 2-3 alkalommal vásárol, leginkább drogériákban (ahol az eladások közel realizálódik). Kiszerelések tekintetében a nagyobb, azaz 10+-os és a 3 darabos csomagok teszik ki az összforgalom négyötödét.
A fiatalabb, évente legalább egy fesztiválra ellátogató közönség tudatosan védekezik, hiszen az országos átlagnál jóval magasabb arányban vásárol óvszert
– mondta Groszmann Diána, a Nielsen szenior piackutatási tanácsadója. „Ezért lehet az is, hogy az éves óvszerforgalom egyötöde hagyományosan július-augusztusban valósul meg.”
A gyártói márkák minden szempontból a legnépszerűbbek, de emelkedik a kereslet a sajátmárkás óvszerek iránt is
A Durex Magyarországon is visszahívja a nem biztonságos óvszereit
A Durex a visszaküldött hibás óvszereknél megtéríti a termék vételárát és a postaköltséget is.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.