BUX 51,365.99
-0.17%
BUMIX 4,362.09
+0.87%
CETOP20 2,351.98
+0.32%
OTP 17,565
+0.37%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-2.13%
+0.27%
-0.45%
ZWACK 16,500
0.00%
0.00%
ANY 1,575
-0.32%
RABA 1,540
+1.99%
0.00%
+0.82%
-0.56%
+0.70%
+1.61%
+0.43%
0.00%
+0.45%
-1.92%
OTT1 149.2
0.00%
+1.68%
MOL 2,462
+0.08%
+1.98%
ALTEO 1,370
0.00%
0.00%
+7.30%
EHEP 1,900
-2.31%
0.00%
+0.71%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.21%
-0.71%
0.00%
0.00%
SunDell 37,200
0.00%
-1.49%
+1.37%
+2.35%
-0.68%
NUTEX 20.55
+0.74%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Összekapcsolják a kettes metrót a gödöllői HÉV-vel

Bonyolult projektről van szó, hiszen új járművekre lesz szükség, amelyek mind a két vonalat képesek használni.

Csúszik az M2-es metró és a gödöllői HÉV-vonal összekötésének tervezése, a gondot az okozza, hogy a HÉV-ek kikerültek a főváros kezéből – derül ki a közbeszerzési értesítőből. A Főmterv Zrt. még tavaly hozzákezdett a tervezési munkához, amire 1,9 milliárd forintot kapott. Az előzetes terveket már tavaly megküldte véleményezésre a cég, azzal, hogy januárban várja válaszokat is – ám a BKV Zrt. és a MÁV-HÉV Zrt. ezt nem tudta teljesíteni. A megrendeléskor ugyanis még nem létezett az államosított MÁV-HÉV Zrt., a HÉV-ek is önkormányzati tulajdonban voltak, így nem látszott annyira bonyolultnak a projekt tervezése.

Fotó: MW

Mára ez megváltozott, két cég kezében van a két vonal, ami megnehezíti az egységes gyorsvasúti üzem létrehozását, és arról még nem született meg a döntés, hogy melyik cég legyen az új egységes HÉV–M2-es vonal üzemeltetője. A Fővárosi Önkormányzat 2016-ban szállt ki a fővárosi agglomeráció közlekedésének finanszírozásából, az elővárosi vasutak az államhoz kerültek. Ezzel egy újabb szereplő jelent meg a fővárosi tömegközlekedésben, ahol inkább integrációra lenne szükség. A MÁV megjelenésével a szakértők abban reménykedtek, hogy így könnyebb lesz uniós támogatásokhoz jutni a leromlott HÉV-infrastruktúra felújításához.

Az M2-es metró és a H8-as HÉV Örs vezér téri összekapcsolása csak első ránézésre szól a hiányzó százméteres vágánykapcsolat megépítéséről. Valójában egy sokkal bonyolultabb projektről van szó, hiszen új járművekre lesz szükség, amelyek mind a két vonalat képesek használni.

A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

Kapcsolódó cikkek