BUX 39,234.2
-5.50%
BUMIX 3,852.63
-1.33%
CETOP20 1,952.57
-0.70%
OTP 9,010
-8.17%
KPACK 3,100
0.00%
-0.91%
-4.35%
+0.85%
-4.00%
ZWACK 17,400
-1.42%
-1.96%
ANY 1,610
-1.23%
RABA 1,165
+0.43%
-1.79%
-4.44%
-1.33%
-2.27%
+2.19%
-2.73%
-1.50%
0.00%
+1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,504
-9.14%
+1.69%
ALTEO 2,200
-5.98%
0.00%
-3.02%
EHEP 1,595
-5.62%
-0.67%
-3.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
-1.90%
-3.60%
-2.60%
-1.27%
-2.75%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,370
-9.89%
+2.10%
NAP 1,206
0.00%
-15.15%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Magyarországnak ajánlották fel a Giro d'Italia Nagy Rajtját

A 103. Giro d'Italia az eredeti tervek szerint május 9-én Budapesten rajtolt volna és az első három szakasznak adott volna otthont Magyarország.

Az olasz szervezők felajánlották, hogy a Giro d'Italia országúti kerékpáros körverseny idén májusra tervezett és a koronavírus-járvány miatt elmaradt Nagy Rajtját jövő májusban rendezzék Magyarországon – mondta Révész Máriusz.

Nagyon sokat dolgoztunk munkatársainkkal, hogy a Giro Magyarországról induljon 2020-ban, ám sajnos a koronavírus-járvány ezt is elvitte

– nyilatkozta az M1-en az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos. Elárulta: ezt követően a szervezők megkeresték azzal, hogy októberre halasztanák a versenyt, és akkor tartanák Budapesten a Nagy Rajtot, ám ez több szempontból is elfogadhatatlan volt számukra.

Egyrészt sok szakértő azt mondja: könnyen lehet, hogy a vírusnak akkortájt esetleg beköszönt a második hulláma. Illetve nyilvánvalóan a marketing- és turisztikai értéke sem olyan egy októberi Girónak, mint egy májusinak

– fogalmazott.

Most az olasz szervezőkkel tárgyaltunk, és elméletben felajánlották azt, hogy 2021 májusában megrendezhetnénk a Giro Nagy Rajtját

– árulta el. Leszögezte ugyanakkor: a kormánynak meg kell fontolnia, hogy az ország anyagi teherbíró képessége a következő időszakban mit bír el és mit nem, és döntenie ebben a kérdésben.

Fotó: Marco Bertorello/AFP

Így kormány-előterjesztést készítenek, az olaszok részéről pedig van nyitottság – mondta Révész Máriusz. Hozzáfűzte: a Grande Partenza megrendezése esetén pedig az elmúlt időszakban elvégzett nagyon sok munka – így például az útvonalak megtervezése – nem veszne kárba.

Én azt hiszem, hogy ha a turizmus fellendítésére fókuszálunk, és azt szeretnénk, hogy a turizmusban újra felfedeznék Magyarországot, akkor az mindenképp amellett szól, hogy a Giro-rajtot érdemes jövőre megrendezni Magyarországon

– mondta a kormánybiztos.

A 103. Giro d'Italia az eredeti tervek szerint május 9-én Budapesten rajtolt volna és az első három szakasznak adott volna otthont Magyarország. Az olasz körversenyt végül a pandémia hatására elhalasztották, így október 3-tól 25-ig tart majd.

Magyarországot korábban még egyik nagy háromhetes verseny sem érintette. A Giro 1909 óta íródó történetében eddig 13 alkalommal rajtolt a viadal Olaszországon kívül, legutóbb 2018-ban, amikor Izraelben volt a Grande Partenza.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek