BUX 54,570.59
-0.12%
BUMIX 4,378.09
+0.26%
CETOP20 2,451.12
0.00%
OTP 18,870
-0.92%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
+3.47%
0.00%
-0.88%
ZWACK 16,700
+0.60%
-0.86%
ANY 1,575
-1.25%
RABA 1,455
-0.68%
0.00%
+0.47%
-3.26%
-1.82%
OPUS 244.5
+0.41%
-2.31%
+1.60%
+0.76%
OTT1 149.2
0.00%
+1.99%
MOL 2,726
+0.22%
+5.00%
ALTEO 1,545
0.00%
0.00%
0.00%
EHEP 1,880
+4.16%
+0.80%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.28%
-0.12%
+1.67%
0.00%
SunDell 37,400
0.00%
+1.61%
+0.88%
-1.04%
-3.37%
+1.86%
-0.51%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Megkapta az építési engedélyt a Közlekedési Múzeumhoz tervezett vasútállomás

Teljesen akadálymentes lesz a megálló.

Megkaptuk az engedélyt a vasúti közlekedési hatóságtól a Hungária körútnál létesülő új megálló építésére, ahol a hatvani és az újszász-szolnoki vasútvonal személy- és zónázó vonatainak (S80, Z80, S60, Z60) utasai kapnak majd fontos átszállópontot elsősorban az 1-es villamosra, de a 37-es, 28-as és 62-es villamosokra, továbbá a 9-es buszra – közölte Vitézy Dávid, A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, a Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatója a Facebook-oldalán.

Meg lehet majd innen közelíteni a Közlekedési Múzeum új épületét, a környező lakóterületeket, az Operaház Eiffel Csarnokát, a Hidegkuti Nándor Stadiont és a Népliget északi részét is.

Az előzetes forgalmi modellezéseink azt mutatják, hogy a megálló napi forgalma el fogja érni a 10 000 főt, vagyis Zugló jelentőségéhez lesz mérhető ezen a fontos elővárosi folyosón, főleg az 1-es villamossal való kapcsolat miatt. A Rákosnál szétágazó hatvani, 80a jelű és újszászi, 120a jelű vonal együttesen 42 ezer ingázót szolgál ki. Régi terv az, hogy a Hungária körút keresztezésénél létesüljön új megálló a vonatok számára, hisz ma Kőbánya felsőtől a Keleti pályaudvarig a vonatok nem állnak meg, a belvárost körülvevő irodai, munkahelyi, kereskedelmi zónát feltáró körgyűrűs 1-es villamosra nem lehet átszállni.

Fotó: Budapest Fejlesztési Központ / Diller Scofidio + Renfro

A Közlekedési Múzeum megálló igényes építészeti kialakítására garancia, hogy terveit magának az új múzeumnak a nemzetközi építészeti tervpályázata eredményeként megkötött tervezési szerződés keretében készítteti el a Budapest Fejlesztési Központ a Diller Scofidio + Renfro építésziroda segítségével, miután a tervezési szerződés ezen elemét a BFK átvette a Múzeumtól. 

A beruházást a BFK a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel konzorciumban készíti elő és valósítja meg, Fürjes Balázs államtitkár felügyelete mellett, a MÁV-val együttműködésben.

Három vágányhoz három peron készül, erre azért is van szükség, mert itt az ívben fekvő vágányok más-más magasságban futnak. 

Teljesen akadálymentes lesz a megálló a peronokról összesen öt lift is visz majd az észak-déli aluljáróba a lépcsők mellett. 

Az aluljáró a két kijárat felé szélesedik, a déli a múzeum előtere, illetve a Könyves Kálmán körút és a Kőbányai út felé vezet, az északi pedig a Hungária körút, valamint a MÁV telep első utcája felé. Az aluljáró fala a tervek szerint egy műalkotásnak is helyet ad majd.

Következő lépésben a Budapest Fejlesztési Központ megrendelésében a kiviteli tervek 2022 elejére elkészülnek, így a kivitelezés is megkezdődhet jövő nyáron a Keleti pályaudvar – Kőbánya-felső szakasz fejlesztése keretében – derült ki a bejegyzésből.

Kapcsolódó cikkek