Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes a dugódíj bevezetésének lehetőségéről beszélt az ATV-ben, megjegyezve, hogy ennek jelenleg törvényi akadálya van, mivel nem a baloldal kormányoz. A napokban két kollégája, Tüttő Kata és Bősz Anett is arról beszélt, hogy 

vissza kellene szorítani az autósforgalmat, illetve mindenki használjon kevesebb energiát otthon. Mindez összhangban áll azzal a brüsszeli kezdeményezéssel, amihez Karácsonyék bejelentetése szerint csatlakozik Budapest

– fogalmazott a Mediaworks Hírcentrum.

 

Fotó: Bánkúti Sándor

A dugódíj bevezetésének felmelegítése is összhangban áll azzal, hogy néhány napja Tüttő Kata MSZP-s főpolgármester-helyettes bejelentette, csatlakoznak a Városok Energiatakarékossági Sprintje elnevezésű brüsszeli kezdeményezéshez. 

„Abba szeretnénk a lakosságot és a budapestieket is bevonni, hogy mindenki a maga területén gondolja végig, hogy hol tud egy kicsivel kevesebb energiát fogyasztani. Akár az autóhasználat mérséklésével, akár az otthoni fűtési, hűtési, főzési szokásoknak az újragondolásával, tehát mindenki nézze meg, hogy milyen mennyiségű energiát fogyaszt, és hogyan tudná azt csökkenteni” – mondta Tüttő a Spirit FM Aktuál című, múlt csütörtöki műsorában.

„Én nagyon nagy előrelépésnek tartanám egyébként a sokféle ösztönzőt, ami mondjuk abba az irányba tolná a magyarokat, hogy minél többször hagyják maguk mögött az autót és üljenek át tömegközlekedési eszközökre” – fogalmazott Bőzs Anett főpolgármester-helyettes. 

A brüsszeli kezdeményezés ajánlásai között egyébként az is szerepel, hogy az agglomerációs települések éjjelre kapcsolják ki a közvilágítást. A Városok Energiatakarékossági Sprintje azt a célt szolgálja, hogy az önkormányzatok és a regionális kormányzatok csökkentsék az energiafogyasztásukat, méghozzá a nyári időszakban, a fűtési szezont megelőzően. Ezekkel a lépésekkel szeretnék elérni, hogy az uniós tagállamok függetlenedjenek az orosz energiahordozóktól. A nemrég elfogadott olajembargó alapján az orosz olaj európai importja hamarosan jelentősen lecsökken: csupán néhány közép-kelet-európai uniós tagállam kapott átmeneti időt az orosz olajról való leválásra, köztük hazánk is. A többi EU-tag 2023-tól nem importál kőolajat Oroszországból.

 A következmények azonban elsősorban az európai országokat sújtják, az elszabaduló energiaárak miatt egekben van az infláció, miközben Oroszország a megdrágult energiahordozókat el tudja adni Kínának és más ázsiai országoknak, tehát még növeli is a bevételeit. A baloldali városvezetés azonban hűségesen követni próbálja az őrült brüsszeli intézkedéseket, a főpolgármester-helyettesek fent idézett nyilatkozatai arra utalnak, hogy már dolgoznak a program több autóellenes pontjának megvalósításán.