Az ország első tram-train- (vasútvillamos-) rendszerének köszönhetően tíz éven belül ikervárossá válhat Szeged és Hódmezővásárhely – jelentette ki Lázár János építési és beruházási miniszter kedden. Azt mondta, hogy a beruházás mintaprojektnek is tekinthető. 

A fideszes politikus, a hódmezővásárhelyi-makói térség országgyűlési képviselője rámutatott, hogy lényegében véget ért a vasútvillamos fejlesztése Szeged és Hódmezővásárhely között. Ezzel lezártnak tekinti a beruházásért felelős kormánybiztosi munkáját, az üzemeltetést a jövőben a MÁV-Start Zrt. végzi – tette hozzá.

A politikus az első tervek megszületésétől a megvalósításig tizenöt éven át tartó projektről kifejtette: közlekedéstörténeti, valamint gazdaság- és területfejlesztési jelentősége is van. 

Nemcsak az ország első vasútvillamos-rendszere épült ugyanis ki a két Csongrád-Csanád megyei település között, de száz év óta ez az első olyan beruházás, amely során villamosvonal létesült olyan városban, ahol korábban nem volt

–  jelezte.

20210929 Hódmezővásárhely

Lázár János országgyűlési képviselő, a tramtrain beruházás kormánybiztosa a vasútvillamos tesztjáratán utazott.

Fotó: Frank Yvette FY Délmagyarország
 Lázár János országgyűlési képviselő, a tram-train beruházás kormánybiztosa a vasútvillamos tesztjáratán.
Fotó: Frank Yvette / Délmagyarország

A fejlesztés gazdaság- és területfejlesztési jelentőségéről szólva hangsúlyozta, hogy a két település között naponta 10-15 ezer ember ingázik. A korszerű és modern közlekedési kapcsolatnak köszönhetően Hódmezővásárhely és Szeged tíz éven belül ikervárossá válik, ami előnyös mindkét településnek, de az egész Dél-Alföldnek is, hiszen értékesebbé és vonzóbbá teszi a térséget a munkahelyteremtő tőke számára.

Lázár János szerint a vasútvillamos hatalmas fejlődést hoz a hódmezővásárhelyiek életszínvonalában, hiszen az itt élők úgy kapnak hozzáférést a megyeszékhely oktatási, kulturális, egészségügyi, közigazgatási, sport- és szabadidős szolgáltatásaihoz vagy munkaerőpiacához, hogy közben nem kell elköltözniük a szülővárosukból. Ezzel azt a világszerte jellemző tendenciát is ellensúlyozni lehet, hogy a kisvárosok, falvak egyre nehezebben tudják megtartani a polgáraikat, a nagyvárosok elszívják a lakosságot, különösen a fiatalokat.

A beruházás – folytatta – mintaprojektnek is tekinthető, hiszen az itt megszülető tapasztalatok alapján más hazai viszonylatokban is felmerülhet vasútvillamos-kapcsolat kiépítése. Lázár János kiemelte, hogy a vasútvillamos sikerességét a kihasználtsága igazolja, az augusztusban fizetőssé váló szolgáltatás iránt ugyanis nem csökkent, hanem nőtt az érdeklődés: az első két és fél hónap tapasztalatai szerint átlagosan 160 ezer alkalommal veszik igében az utasok a szerelvényeket havonta, így rövidesen sűríteni kell a járatokat.