Több száz dokkmunkás lép kéthetes sztrájkba hétfőn az egyik legnagyobb brit konténerkikötőben, Liverpoolban. A munkabeszüntetés célja a fizetések emelése, de a sztrájkolókat tömörítő Unite szakszervezet szerint az is problémát okoz, hogy a menedzsment nem jóhiszeműen tárgyal.

A kikötőt tulajdonló Peel Ports felügyelőbizottsága ugyanis közbelépett, hogy megakadályozza a megállapodás létrejöttét, amelyet a szakszervezet szerint elviekben már sikerült kidolgozni.
A mostani munkabeszüntetés már nem az első az utóbbi időben, a sztrájkok még szeptemberben kezdődtek meg, s a tárgyalások is már jó ideje tartanak. A Unite főtitkára, Sharon Graham szerint hiába sikerült megállapodni a Peel Ports vezetésével, az egyezséget a felügyelőbizottság visszavonta, ezért indul újra a munkások akciója hétfőn. A szakszervezeti vezető szerint ráadásul
a vita kezdete óta 132 munkás kapott értesítést arról, hogy a Peel Ports a jövőben már nem tart igényt a munkájára.
A Unite rámutatott, hogy az elbocsátásoknak nincs értelmük egy olyan időszakban, amikor a cég a bővítési vágyairól beszél.
Ezzel szemben a Peel Ports működési igazgatója, David Huck szerint
a cég pénteken 11 százalékos béremelést javasolt, ám a Unite ennek sorsáról idejétmúlt kézfeltartásos szavazással döntött.
Huck szerint szakszervezeti tagok közül többen voltak olyanok, akik bár támogatták volna a javaslat elfogadását, ám ezt a nyilvános gyűlésen nem merték vállalni. A Peel Ports szerint a szakszervezet akadályozza az Acas nevű békéltető, mediátor testület bevonását is a vita rendezésébe – írja a The Guardian.
Huck szerint a Unite-nak postai szavazásra kellene bocsátania a cég béremelési javaslatát, amit messze a legnagyobbnak nevezett a brit kikötők részéről, és ami átlagosan évi 43 275 fontra (mintegy 20,5 millió forint) emelné a dokkmunkások bérét. Az országban nem csupán a dokkmunkások léptek sztrájkba hétfőn, hanem a BT és annak leányvállalata, az Openreach dolgozói is munkabeszüntetést tartanak, de az a tervek szerint csak 24 órán keresztül tart.