BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Élő közvetítés
folyamatosan frissül

Az orosz–ukrán háború 548. napja – friss hírek

Combat readiness and experience training of 57th Brigade of Ukrainian army in Donetsk
Összefoglaló:

Jevgenyij Prigozsin halála tartotta lázban az embereket csütörtökön. A világ most azt találgatja, hogy mi lesz a Wagner-csoport sorsa a vezetői nélkül.

Combat readiness and experience training of 57th Brigade of Ukrainian army in Donetsk
Fotó: Muhammed Enes Yildirim / AFP

Folyamatosan érkeztek a találgatások és szivárogtak az információk azzal a lezuhant repülőgéppel kapcsolatban, amin állítólag Prigozsin és a zsoldossereg többi vezetője utazott. Többek úgy vélik, hogy a fejvesztett magánhadsereg felett most a Kreml veheti át az irányítást, ezzel pedig Moszkva ráteheti a kezét a Wagner értékes afrikai érdekeltségeire.

Prigozsin rejtélyes halála: bomba lehetett a repülőgépen – egyre több részlet szivárog ki

Sorra jelennek meg a magyarázatok, hogyan halt meg Prigozsin. Szakértők szerint egy SZU–35-ös vadászgép lőtte le a repülőgépét, mások viszont pokolgépre gyanakodnak.

Prigozsin halála mellett fontos fejlemény volt csütörtökön, hogy egy ukrán alakulatnak sikerült partra szállnia a Krím-félszigeten és Maiak falut el is foglalták. Az, hogy a háború átterjed a Krím szárazföldi részére a konfliktus új fejezetét jelentheti. A félszigetet még 2014-ben annektálta Oroszország, azóta teljes a moszkvai felügyelet a térségben. A Krím közvetlen megtámadása szinte egyenértékű az orosz anyaföld elleni akcióval.

Az ukrán hadsereg támogatásának új fejleménye, hogy Portugália is beszállna az ukrán pilóták F–16-os kiképzésébe. Kijev továbbra sem kapott egyetlen fejlett vadászgépet sem a nyugati támogatóitól, de egyre több az ígéret ezzel kapcsolatban. A gépek visszatartását egyelőre azzal magyarázzák a NATO-tagok, hogy az ukrán pilóták képtelenek lennének elvezetni egy F–16-ost, így a támogatást egyelőre az jelenti, hogy az országok sorban jelentkeznek az ukránok kiképzésére. 

Az F–16-os vadászgépek irányítását akár évekig is tanulhatják a pilóták, de még a legmerészebb becslések is majdnem egy évet jósolnak, mielőtt egy ukrán pilóta éles helyzetben is repülhet egy ilyen géppel.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.