BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csütörtökről péntekre borsossá vált a BKV-jegy ára

Csütörtökön a vonaljegy még 350, a fedélzeti 450, a 10-es gyűjtőjegy 3000 forint volt. Szeptembert elsejétől 28 százalékkal emelték meg a jegyek árát.

Csütörtök éjfélig lehetett még a korábbi árakért BKK-jegyeket vásárolni, mivel

szeptember elsejétől 28 százalékkal megemelték a fővárosban a jegyárakat: egy vonaljegy 450 forintra, az úgynevezett fedélzeti vonaljegy, vagyis a buszokon megvásárolható jegy 600 forintra, a tízes gyűjtőjegy pedig 4000 forintra nőtt.

 

20230731 Budapest BKK jegy és bérlet automata Fotó: Mirkó István MI  Magyar Nemzet 20230731 Budapest 
BKK jegy és bérlet automata 
Fotó: Mirkó István MI  
Magyar Nemzet
Fotó: Mirkó István / Magyar Nemzet

Karácsony Gergely főpolgármester szerint a döntéssel arra ösztönözik az embereket, hogy alkalmi jegyvásárlás helyett inkább bérletet vegyenek, és ha már bérletük van, akkor még többet használják a közösségi közlekedést.

A Világgazdaság korábban megkereste a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), hogy terveznek-e a bérletek árán változtatni, vagy milyen időközönként bírálnák felül a bérletek aktuális árát. A BKK közlése szerint az új tarifák miatt még jobban megéri majd a havibérletet vásárolni, amelynek ára 2013 óta nem változott (9500 forint). A közlekedési központ válaszában hangsúlyozta, hogy ezért

nincs napirenden a bérletár változásának kérdése. Arra a kérdésre nem válaszoltak, mikor vizsgálják felül a bérletárat.

Budapest főpolgármestere tavaly júniusban még azt állította a Facebook-oldalán, hogy

„Nem emeljük a vonaljegyek és a bérletek árát, mert nincs olyan áremelés, ami megoldaná a budapesti közösségi közlekedés finanszírozási problémáit.

Ugyanis a legnagyobb gond a brutális infláció és elszálló energiaárak mellett az, hogy az állam folyamatosan egyre kevesebb részt vállal (ma már csak 6 százalék) a budapesti közösségi közlekedés finanszírozásából. Ez a szám a többi európai országhoz képest is jóval szerényebb, viszont egyvalamiben élen jár a többiekhez képest: a város saját forrásainak az elvonásában.”  

A fővárosban több mint tíz éve nem emeltek a jegyárakon. Tavaly ezerről 1500 forintra, majd idén 1500 forintról 2200-ra emelte a BKK a 100E ferihegyi expressz járataira a jegyárát, amely kapcsán Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes kiemelte, hogy 

Továbbá a BKK kezdeményezésére tavasz közepétől kivezették 

  • az átszállójegyet, 
  • a metrószakaszjegyet, 
  • a heti jegyet, 
  • az 5/30-as napi jegyet 
  • és a kiegészítő heti bérlet, 

mert ezek forgalma csekély volt és nagyrészt jól helyettesíthetők a meglévő, jól ismert jegyekkel és bérletekkel. 

Súlyos következménye lehet annak, hogy a főváros nem foglalkozott Vitézy Dávid aggályaival

A védett kerékpársávokkal a 100E népszerűségét veszélyezteti Budapest vezetése, pedig a repülőtéri járat a taxiktól szerzett utasokat, és milliárdos bevételt termel a forráshiánnyal küzdő Budapesti Közlekedési Központnak. Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár hiába szólt időben, már az iskolakezdés előtt jóval tovább tart bejutni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről a Deák Ferenc térre, mint az Üllői úti buszsáv megszüntetése előtt.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.