„A közszolgáltatást a magyar állam tulajdonában lévő MÁV biztosítja továbbra is. 

Az más kérdés, hogy új járműveket kell vásárolni, vasúti pályát fejleszteni (...) azt nyilván magáncégek fogják megépíteni és beszállítani. De vonalakat nem szeretnénk privatizálni”

 – mondta Lázár János a Blikknek

Lázár János: „Számos eretnek gondolatom van. A saját gondolataimat képviselem”.
Fotó:  Szendi Péter

Az építési és közlekedési miniszter elmondta, hogy nehéz körülmények között kell helytállniuk a MÁV dolgozóinak, de „muszáj javítani a szolgáltatás színvonalán. Egy éve sincs, hogy belekezdtem, igyekszem helytállni” – tette hozzá. A bezárt útvonalakról elmondta, decemberben felülvizsgálják a jelenlegi állapotokat, a most megtörtént átalakítások egy próbálkozás volt. Hozzátette, hogy 2023-ban Magyarországon többen utaztak így, mint korábban. 

Jó ajánlatot tettem nekik az olcsó jeggyel és vármegyei bérlettel

– fogalmazott. Arra az újságírói felvetésre, hogy Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár azt mondta, hogy 10 szakemberből 9 elhagyta a MÁV-ot a miniszter miatt, Lázár János úgy fogalmazott: 

Nem akarok beleszólni a budapesti főpolgármester-választásba, ezért Vitézy úrra nem reflektálnék.

Korábban a Hvg.hu írta, hogy az LMP arról tárgyal, Vitézy Dávidot indítsa főpolgármester-jelöltként Karácsony Gergely ellen a jövő nyári önkormányzati választáson. A portál egy neve elhallgatását kérő ellenzéki forrásra hivatkozva állította mindezt. Vitézy korábban elzárkózott attól, hogy elindulna az önkormányzati választásokon Karácsony Gergely kihívójaként. Igaz, korábban nem az LMP, hanem a Fidesz egyik lehetséges jelöltjeként emlegették Karácsonnyal szemben. 

Lázár a dugódíjról kifejtette, hogy 

ha drágább a belvárosban a parkolás és az autózás, ott az emberek áttérnek a tömegközlekedésre és tisztábbak a nagyvárosok, 

ezért ez megoldás lehet a magyar fővárosban is. Hozzátette, hogy a budapesti utakon óriási a forgalom, ezeket nem arra tervezték, hogy túl sokféle járművel használják. Szerinte a biciklis közlekedést támogatni kell, de csak úgy, hogy a biciklisek ne legyenek veszélyben. „Ugyanakkor Budapestre sokan járnak be autóval, tőlük nem elvárható, hogy biciklivel jöjjenek” – mondta. 

Lázár János szédítő jövőt vázolt fel: új hidak épülnek, százmilliárdos beruházások jönnek, Szeged és Hódmezővásárhely pedig összenő

Lázár János egy sor meghatározó bejelentést tett. Ötéves beruházási tervet ismertetett, és gyakorlatilag felvázolt egy új hídépítési programot a Tiszán és a Dunán is.