BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tenger alatti drónt vetettek be a húszi lázadók

A jemeni húszi lázadók hétfőn reggel megtámadtak két brit teherszállítóhajót. Az Egyesült Királyság tengeri kereskedelmi műveleti központja szerint a húszik tenger alatti drónokat vetettek be a támadások során.

Először azonosított tenger alatti húszi drónt az Egyesült Államok központi katonai parancsnoksága (Centcom). Ezt a bejelentést követte, hogy az Irán által támogatott jemeni lázadók megtámadtak egy brit teherszállítóhajót, a Rubymart, valamint egy másik szállítót, a Sea Championt két rakétatámadás ért hétfőn az Ádeni-öbölben.

Fotó: @visegrad24 / X

A jemeni húszik az eddigi legnagyobb kárral járó műveletei voltak a Rubymar és a Sea Champion elleni támadások, ugyanis eddig még egyszer nem kellett elhagynia a legénységnek a teherszállítóhajókat, most viszont a brit matrózok rákényszerültek a sietős távozásra. Január óta ez az első jelentés arról, hogy a húszi fegyverek eltaláltak egy szállítóhajót. Ezek a támadások arra világítanak rá, hogy 

a húszik továbbra is fenyegetést jelentenek a Vörös-tengeren áthaladó hajókra annak ellenére, hogy a közelmúltban enyhültek a tengeri összecsapások.

Az Egyesült Királyság dubai székhelyű tengeri kereskedelmi műveleti központja (UKMTO ) szerint a Rubymar elleni támadás a jemeni al-Mukhától 35 tengeri mérföldre történt. A húszik hivatalos szóvivője azt mondta, hogy a megtámadott hajót most az elsüllyedés veszélye fenyegeti – számol be róla a Financial Times. Az UKMTO azt mondta, hogy a Sea Champion kapitánya robbanást jelentett a hajótól 100 tengeri mérföldre. Az Ambrey Intelligence tengeri biztonsági cég szerint a húszik lövedéke 10 méterre a hajótesttől robbant fel. 

A brit és amerikai hadihajók próbálnak rendet tartani a Vörös-tengeren, de úgy tűnik, hogy egyelőre nem tudják megszüntetni a húszik fenyegetését. Az európai Eurocommerce kiskereskedelmi szervezet a válság megoldására szólította fel az Európai Unió intézményeit és tagállamait. „Minél hosszabb ideig kényszerülnek átirányítani a fuvarozókat, annál több vállalkozás és végső soron a fogyasztók szenvednek majd a többletköltségektől, amelyek tovább növelik az amúgy is magas megélhetési költségeket Európában” – áll az Eurocommerce belga külügyminiszternek írt levelében.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.