Először jártak civil halálos áldozatokkal a jemeni húszik rakétatámadásai a Vörös-tengeren, az indiai haditengerészet csütörtökön kórházba szállította a túlélőket a lángba borult True Confidence teherhajóról – írja a Reuters.

Indian navy rescues crew after ship hit by missile in Gulf of Aden
Az indiai hadihajón kezdték meg a húszi támadás sebesültjeinek az ellátását. Fotó:  Indian Navy / Handout / ANADOLU / Anadolu via AFP

A civil tengerészek halála elfogadhatatlan

Az Iránnal szövetséges militánsok szerdán, mintegy 50 tengeri mérföldre a dél-jemeni Áden kikötőjétől, a barbadosi lobogó alatt közlekedő, görög üzemeltetésű True Confidence nevű teherhajóra lőtték ki rakétáikat, lángba borítva a fedélzetet.

A tulajdonosok közölték, hogy a fedélzeten tartózkodó 20 fős legénységből és három fegyveres őrből egy indiai hadihajó kórházba szállította a túlélőket Dzsibutiban.

A három halott közül ketten Fülöp-szigeteki állampolgárok, a harmadik pedig vietnámi volt, két másik filippínó pedig súlyosan megsérült. A mentésről készült képekről úgy tűnik, további súlyosan sebesültek is vannak.

Eközben a hajó egyre távolabb sodródik a szárazföldtől, ám a mentési előkészületek már folyamatban vannak – teszi hozzá a társaság közleménye.

A civil tengerészek halála és életveszélyes sérülése teljesen elfogadhatatlan

- közölték csütörtökön a világ vezető hajózási szakszervezetei.

Tereljék el a hajókat, amíg a húszi támadások folytatódnak!

"A kereskedelmi hajózás elleni támadások gyakorisága rávilágít, hogy minden érdekelt félnek sürgősen határozott lépéseket kell tennie az ártatlan civil tengerészek védelme és az ilyen súlyos fenyegetések elhárítása érdekében"

- tették hozzá.

"Egyetlen szállítási megbízás sem éri meg a tengerészek életét. Felszólítjuk az iparágat, hogy tereljék el a hajókat a Vörös-tengerről, ameddig a biztonságos áthaladás nem garantálható – követelte csütörtökön Stephen Cotton, a Nemzetközi Közlekedési Dolgozók Szövetségének (ITF), a tengerészek vezető szakszervezetének a főtitkára.

A True Confidence acéltermékeket és teherautókat szállított Kínából a szaúdi Dzsiddába és a jordániai Akabába.

A hajó tulajdonosa a Libériában bejegyzett True Confidence Shipping SA, üzemeltetője pedig a görögországi székhelyű Third January Maritime.