BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Klímavédelem: az európaiak többsége ellenzi a hagyományos gépjárművek tiltását

Az Európai Unió 2035-től megtiltaná a belső égésű motorral szerelt, hagyományos üzemanyagokkal hajtott autók értékesítését. Egy felmérésből azonban az derül ki, hogy az európaiak elutasítják a hagyományos gépjárművek tiltására vonatkozó brüsszeli vállalást.

Az európaiak elutasítják a hagyományos gépjárművek tiltására vonatkozó brüsszeli vállalást. Az európai polgárok többsége nem ért egyet a belső égésű motorokkal szerelt gépjárművek 2035-ig történő betiltásával – derül ki a Századvég legújabb Európa Projekt-kutatásából. 

Traffic,Jams,In,The,City,,Road,,Rush,Hour
Fotó: Shutterstock

Az elmúlt időszakban újra felélénkült a vita az Európai Parlament által tavaly februárban elfogadott jogszabályról, amely szerint 

az Európai Unió 2035-től megtiltaná a belső égésű motorral szerelt, hagyományos üzemanyagokkal hajtott autók értékesítését. 

Az intézkedés már napjainkban is jelentős kihívások elé állítja az uniós járműgyártókat, amelyek hagyományosan a közösség leginkább exportképes és innovatív húzóágazatát alkotják, és amelyeknek az európai energiaválság káros következményeivel is meg kell küzdeniük.

A kutatás eredményei alapján az intézkedésnek nincs kellő társadalmi támogatottsága, ugyanis az uniós polgárok csaknem kétharmada nem ért vele egyet, a támogatók aránya pedig kevesebb, mint a válaszadók egyharmada.

 

Az országok közötti összehasonlításból kiderül, hogy a beavatkozást támogatók aránya egyedül Ciprus esetében haladja meg a döntést elutasítókét, itt is mindössze 2 százalékkal. A kérdés leginkább a máltaiakat, a svédeket és a portugálokat osztja meg, de a többség ezekben az országokban is a tiltás ellen van.

A válaszadók az intézkedést leginkább Csehországban (78 százalék), Szlovéniában (75 százalék), valamint Litvániában (73 százalék) ellenzik, és 

az elutasítók aránya további három tagállamban (Szlovákiában, Észtországban és Magyarországon) is meghaladja a 70 százalékot. 

Kiemelendő továbbá, hogy a társadalmi többség a járműgyártás szempontjából megkülönböztetett jelentőségű Németországban (69 százalék) és Franciaországban (64 százalék) is ellenzi a lépést. 

Elektromos és hibrid autókra még nem telik a magyaroknak

Nőtt az elektromos autók iránti kereslet, de a magyaroknak továbbra is zömében benzines és dízelautóra telik, vagyis továbbra sincsenek összhangban a vásárlói igényekkel és lehetőségekkel a belső égésű motorok tiltását célzó európai tervek.

 

MFB ESG
 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.