„Az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV-csoport azért dolgozik, hogy ne csak az utazás közben, hanem az állomásokon is olyan környezetet teremtsünk, amely az utasok érdekeit szolgálják” – írta Lázár János a Facebookon.
Az építési és közlekedési miniszter azt is írta, hogy ennek egyik legfontosabb eszköze az állomásfejlesztési program, amelynek részeként nem pusztán bérbe adjuk, hanem a magántőke bevonásával modernizáljuk az ország legnagyobb állomásait. A miniszter azt is közölte:
2025 az utasok éve!
A Világgazdaság is megírta, hogy magántőke bevonásával kívánja felújítani és újjáépíteni a legnagyobb hazai pályaudvarokat a minisztérium.
Az összességében több százmilliárdos projektben
A tárcavezető azt is közölte, hogy a tőkebevonást célzó tendert rövidesen meghirdetik. Lázár János korábban lapunk kérdésére elmondta, hogy a pályaudvar-fejlesztést nem koncessziós formában, hanem közös üzletben valósítják meg. A magántőke-bevonást célzó tendert hamarosan kiírják.
Az építési és közlekedési miniszter közlekedési infóján bejelentette, hogy a tízpontos vállalást tesz a minisztérium, ennek jegyében 2025 júniusától visszafizetik a jegy árának felét, ha a vonat vagy a busz húsz percnél többet késik. Felújítják az összes mosdót a MÁV csoporthoz tartozó állomásokon, lesz takarítószemélyzet, és már idén új IC-kocsik és bérelt villanymozdonyok állnak forgalomba a vasútvonalakon. A nagy átalakítás jegyében komplett vármegyéket vesz át a GYSEV a MÁV-tól, amivel két vasúti szolgáltató lesz Magyarországon.
Lázár közölte, akkor sem szankcionálják a MÁV-Volán csoport menedzsmentjét, ha milliárdokat kell visszafizetniük az utasoknak a késések miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.