
Ügyfélkapu+: nagy könnyítés érkezett, így lehet regisztrálni – szerdától véget ér az eddigi ügyintézés Magyarországon
„Ha még nem töltötte le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást, vagy nem állította be az Ügyfélkapu+-t, kérjük, tegye meg most, hogy továbbra is zavartalanul intézhesse az ügyeit. Figyelem! 2025. január 14-től már nemcsak okostelefonos vagy webes hitelesítő alkalmazások használatával, hanem e-mailes visszaigazoló kóddal is megtörténhet az Ügyfélkapu+-azonosítás” – hívta fel a figyelmet a szolgáltatásokat üzemeltető IdomSoft Zrt.

Mint ismert, csütörtöktől már csak Digitális Állampolgár mobilalkalmazással (DÁP) vagy Ügyfélkapu+-szal intézhetjük ügyeinket online az állami weboldalakon. A változás oka, hogy a most használt, csak felhasználónevet és jelszót kérő bejelentkezési mód nem felel meg az Európai Unió által előírt szabályozásnak.
Az EU ugyanis a személyes adatok kezeléséhez megköveteli a kétlépcsős azonosítást. Ez nem számít rendkívülinek, számos szolgáltatás (e-mail, online banki ügyintézés, webkincstár) használja már a kétfaktoros belépést. Az Ügyfélkapu+ leegyszerűsítve az eddigi Ügyfélkapu csak kétlépcsős azonosítással.
A kétlépcsős azonosítás úgy működik, hogy bejelentkezéskor egy számsort küld a rendszer a felhasználó telefonjára vagy e-mail-címére, amit a jelszó és felhasználónév mellett meg kell adni. Ehhez szükség lesz egy hitelesítő alkalmazásra, illetve a mai fejleménnyel egy e-mail-cím is elég.
Hogyan lehet beállítani az Ügyfélkapu+-t?
Ha valaki nem bízik saját digitális készségeiben, akkor személyesen is felkeresheti valamelyik kormányablakot, ahol segítenek neki beállítani. A többség azonban valószínűleg az online beállítást preferálja.
- Ehhez először látogassunk az el az Ügyfélkapu oldalára és jelentkezzünk be
- Kattintsunk az Ügyfélkapu+ igénylése, majd a Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez gombra
- A képernyőn megjelenik a QR-kód, amit egy okostelefonos alkalmazással szükséges leolvasni (Google Hitelesítő vagy a Microsoft Authenticator)
- Ehhez nyissunk meg az appot az okostelefonunkon, ahol a + gomb után a QR-kód beolvasása lehetőséget kell kiválasztani a Google Hitelesítőnél, míg a Microsoft Authenticator esetében az Egyéb fiókot
- Felhozza a kamerát, amit a monitoron lévő QR-kódra kell iránytani, az alkalmazás pedig leolvassa a kódot
- A QR-kód alatt újfent be kell gépelni az ügyfélkapus jelszót, lejjebb pedig az alkalmazásban frissen generált kódot
- Ezután a Tovább gombra kattintani, majd lementeni a törlőkódot és bepipálni A fenti törlőkód mentéséről gondoskodtam szöveg jelölőnégyzetét
Ezzel sikerült beállítanunk az Ügyfélkapu+-t. Fontos tudni, hogy a hitelesítő alkalmazások biztonsági okokból 30 másodpercenként új kódon generálnak, így figyelni kell rá, hogy a számsor beírása és elmentése azelőtt megtörténjen, hogy új kódot kapunk.
Ha nincs okostelefonunk, akkor a Nem tudom beolvasni a kódot gombra kell kattintani. Ebben az esetben a TOTP.APP vagy a Verifyr honlapján tudunk a kétfaktoros belépéshez szükséges számsort generáltatni, vagy az e-mail-címes megoldást választani, utóbbi jóval egyszerűbb.
Rengeteg újdonság jön idén a Digitális Állampolgárság applikációjában: az ügyintézés is egyszerűsödik
Sokkal könnyebbé válik az ügyintézés a Digitális Állampolgársággal idén: hamarosan telefonszámlát és villanyszámlát, de még autóvásárlást és jövedelemigazolást is intézhetünk mobilkészülékünk segítségével. Mutatjuk, milyen újdonságok érkeznek idén a Digitális állampolgárság program alkalmazására.





