Egy olyan e-mail kezdett el terjedni, amelyben azt állítják, hogy a felhasználók rosszul regisztráltak az Ügyfélkapu+-ra, ezért meg kell ismételni a folyamatot – írja az Origo.
Ehhez egy linket is küldenek, ami azonban egy adathalász oldalra navigálja a gyanútlan áldozatot, amely a megszólalásig hasonlít az Ügyfélkapu felületére. A kiberbűnözők ráadásul a bankkártyaadatokat is megpróbálják kicsalni.
A portál megjegyzi: az említett e-mailben rengeteg a helyesírási hiba és a rosszul megfogalmazott, magyartalan mondat, így a többség vélhetően nem dől be az átverésnek.
Az áldozattá válás megelőzése és a digitális biztonságunk növelése érdekében több dolgot is tehetünk. Először is fontos hangsúlyozni, hogy a bankok, az állami szervek vagy más pénzügyi intézmények soha nem kérnek bankkártyaadatokat, ahogy az ügyfelek jelszavát és PIN kódját sem. Ezeket tehát senkinek se adjuk meg semmilyen körülmény között, hiába adnak elő a szélhámosok meggyőzőnek tűnő történetet.
Az Ügyfélkapu és a pénzintézetek honlapját mentsük el a könyvjelzők közé, vagy győződjünk meg arról, hogy az Ügyfélkapu honlapját helyesen gépeltük be, és nem egy hamis weboldalra tévedtünk. Online bankkártyás fizetésnél ellenőrizzük, hogy megfelelő felületen vagyunk, valamint érdemes leszögezni: az Ügyfélkapu+ használatához nem szükséges a bankkártyaadatokat megadni.
Sikeres az online csalók elleni harc, hatalmas összeget szerzett vissza a hatóság
A magyar kormány olyan intézkedéseket vezetett be, amelyeknek köszönhetően a rendőrség gyorsabban léphet az online csalások ügyében, a bankok pedig letilthatják az átutalásokat. Tuzson Bence szerint így a csalók számlájáról arányosan visszaoszthatók az áldozatoknak a kicsalt pénzek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.