A Közlekedési Hatóság tájékoztató közlése szerint a Magyarország és Kína között fennálló kétoldalú légi közlekedési megállapodás alapján fennálló, kihasználatlan légi közlekedési jog iránt kérelem érkezett be a Hatósághoz Budapest–Hangcsou és a Budapest–Csengcsou útvonalra, áruszállító légi járat üzemelésre – írta meg a Budflyer a Facebookon.
A légi közlekedési blog felhívta rá a figyelmet, hogy ugyan a kérelmező kiléte nem ismert, de a napokban a Navigátorvilág oldalán megjelent interjú szerint a Hungary Airlines
még az idén újra szeretne járni Hangcsouba és Csengcsouba.
Sőt, később Ürümcsit is bekapcsolnák a halózatba, amelyhez öt darab Boeing 777ERFS típusú repülőgépet állítanak forgalomba Hungary Airlines arculattal.
Mint megírtuk, már decemberben megkapta a szükséges engedélyeket az új magyar légitársaság, a Hungary Airlines. A cég december 23-án hajtott végre első alkalommal tesztrepülést, ezt január 4-én és 5-én több, Budapest és Kecskemét közötti gyakorlórepülés követte saját HUA-kóddal és BUDAPEST hívójellel.
Az Airbus A330F január 5-én HUA 951-es járatszámmal Sanghaj második számú légikikötőjébe, a Hungcsiaó (Hongqiao) nemzetközi repülőtérre ment egy esedékes karbantartásra. Bár az Építési és Közlekedési Minisztérium részeként működő Légügyi Hatóság légijármű-üzembentartási engedéllyel (AOC) rendelkező cégek listája akkor még nem frissült, a várakozások arról szóltak, hogy vélhetően már decemberben kiadják a Hungary Airlines számára az AOC-t, és ezzel párhuzamosan kapta meg a már említett HUA ICAO-azonosítót és a BUDAPEST hívójelet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.