Már december folyamán megkapta a szükséges engedélyeket az új magyar légitársaság, a Hungary Airlines, írja az Airportal.hu szakportál.
A lap szerint a légitársaság december 23-án hajtott végre első alkalommal egy tesztrepülést a géppel, ezt január 4-én és 5-én több, Budapest és Kecskemét közötti gyakorlórepülés követte saját „HUA” kóddal és „BUDAPEST” hívójellel.
Az Airbus A330F január 5-én HUA 951-es járatszámmal Sanghaj második számú légikikötőjébe, a Hungcsiaó (Hongqiao) nemzetközi repülőtérre ment egy esedékes karbantartásra.
Bár az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) részeként működő Légügyi Hatóság légijármű üzembentartási engedéllyel (AOC) rendelkező cégek listája még nem frissült, a szakportál szerint vélhetően már decemberben kiadták a Hungary Airlines számára az AOC-t, és ezzel párhuzamosan kapta meg a már említett „HUA” ICAO-azonosítót és a „BUDAPEST” hívójelet.
A 2021-ben bejegyzett vállalat 2024 áprilisában változtatta nevét Hungary Airlines Kft-re. A cég évek óta tevékenykedik a Kína és Magyarország közötti légiáru-szállítás területén, székhelye a BUD Cargo Cityben van. A 2024. november végéig a Wizz Air üzemeltetésében repülő, állami tulajdonú Airbus A330F repülőgép az elmúlt években a vállalat számára szállított árut Csengcsouból, majd Hangcsouból Budapestre, emellett több, más légitársaságtól bérelt gép repül jelenleg is Kína és Magyarország között.
A Hungary Airlines Kft. többségi tulajdonosa 50 százalékot meghaladó részesedéssel a hazánkban élő, vélhetően magyar állampolgársággal is rendelkező Wu Jiang kínai üzletember.
Mellette két kisebbségi tulajdonos szerepel a cégjegyzék adatai szerint: a pekingi székhelyű UTL (Beijing) Digital Logistics Co. Ltd., valamint 2024. november 28-tól a magyar állami tulajdonú Air Hungary Szolgáltató Zrt.
Tavaly májusban számoltunk be róla, a céges nyilvántartásokban megjelent egy új vállalat, amely a Hungary Cargo Airlines Kft. nevet kapta. A cégbírósági adatokból az látszott, hogy a Hungary Cargo Airlines nevet ugyan frissen, március legvégén vette nyilvántartásba a Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága, azonban nem új cégalapítás történt, hanem egy létezőnek az átnevezése. Egészen pontosan a 2021 áprilisában létrehozott Universal Translink Airline Hungary Kft. (UTA Kft.) vette fel a Hungary Cargo Airlines nevet.
Az UTA Kft.-t Vecsésen, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Cargo City bázisán jegyezték be, mostanra a ferihegyi repülőtér egyik legnagyobb cargoszereplője. Varga Gábor ügyvezető egy 2022-es interjúban arról beszélt, hogy kínai háttérrel bírnak, legfontosabb céljuk pedig a Kína–Európa közötti legstabilabb és legmegbízhatóbb légi híd biztosítása folyamatosan bővülő légi kapacitásokkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.