Jelentős felsővezeték-építési és -felújítási munkák kezdődtek a XIV. kerületi Kacsóh Pongrác út – Állatkerti körút – Hermina út csomópontban, a beruházás a fővárosi trolihálózat fejlesztéséhez kapcsolódik. Az úgynevezett állatkerti deltának köszönhetően korszerűsödik a budapesti trolibusz-infrastruktúra, valamint hosszabb távon új lehetőségek nyílnak a hálózat bővítésére – közölte honlapján a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn.
A munkák több ütemben zajlanak, és később szükségszerűen ideiglenes forgalomkorlátozásokkal, illetve járattereléssel járnak.
A hálózatbővítésre, valamint a kapcsolódó korszerűsítési és útépítési munkák elvégzésére csaknem hét hónap áll rendelkezésre. A kivitelezés várhatóan az ősz végéig befejeződik.
A most induló munkafázisban az új oszlopok alapozása és az ehhez tartozó ideiglenes forgalomtechnika kiépítése zajlik, miközben valamennyi járda és közúti sáv járható marad.
Az állatkerti delta fejlesztése során felújítják a trolibusz-felsővezetéket, új váltószerkezeteket létesítenek a Kacsóh Pongrác út, az Állatkerti körút és a Hermina út csomópontjában, továbbá új felsővezetéket építenek, amelynek köszönhetően a trolibuszok a Kacsóh Pongrác útról érkezve az Állatkerti körútra, valamint ellenkező irányba is bekanyarodhatnak.
A BKK új felsővezeték-tartó és közvilágítási oszlopokat telepít, egyúttal kicseréli a lámpatesteket és -karokat, hogy korszerűsítse a közvilágítást, és egységes utcaképet alakítson ki. Továbbá a társaság többfunkciójú oszlopokat helyez el, hogy minél kevesebb ideig foglalja el a közterületet, majd akadálymentesítést is végez, valamint olyan irányt és magasságot határozott meg a trolihálózat nyomvonalának a kialakításakor, amely csak kismértékben érinti a meglévő fákat, és a szükséges munkák nem károsítják a zöldfelületet.
A kivitelezés később szükségszerűen ideiglenes forgalmi változásokkal – csúcsidőben sávszűkítéssel, csúcsidőn kívül kisebb forgalomkorlátozással vagy lezárással – jár, és a munkák során lesznek olyan rövid időszakok, amikor a 74-es trolibusz terelve közlekedik.
A felsővezeték-hálózat fejlesztésével a BKK biztosítja, hogy a mai hálózaton nagyobb megbízhatósággal közlekedjenek a trolibuszok, illetve az önjáró képességüket azokon a területeken hasznosítsák, ahol nincs felsővezeték.
A fejlesztés tervezetten uniós finanszírozással valósulhat meg, és mivel a támogatási szerződést az állam még nem kötötte meg a BKK-val, a kivitelezést a fővárosi önkormányzat előfinanszírozza.
Budapest új trolijáratot kap
A Budapesti Közlekedési Központ célja a harántirányú kapcsolatok fejlesztése a XIV. kerületben. Ennek egyik módja a 81-es trolijárat indítása, amelyet a 74A trolibuszvonal meghosszabbításaként létesítenek a nyártól. Az új zuglói megállók telepítését nemsokára befejezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.