Olaszország egyik legrégebbi és legmegosztóbb infrastrukturális álma kerülhet ismét napirendre: a Szicília-híd – amely a szigetet a calabriai szárazfölddel köti össze – építése akár már a 2025-ös nyáron elkezdődhet – jelentette be Matteo Salvini infrastrukturális miniszter.
A projekt évtizedeken át politikai viták és költségvetési megszorítások áldozata volt, végül 2013-ban teljesen leállították. Most viszont a Giorgia Meloni vezette kormány újraélesztette, és 13,5 milliárd eurót különített el a megvalósítására.
A 3,6 kilométer hosszú híd a tervek szerint a Messinai-szoroson ívelne át, és a központi szakasz 3,3 kilométeres lenne – ezzel a világ egyik leghosszabb függőhídja épülne meg. A kivitelezést az olasz Webuild vezette konzorcium végezné, ám a munkálatok még nem kezdődhetnek el: a végső engedélyt egy állami stratégiai bizottságtól kell beszerezni, várhatóan június végéig.
A beruházás heves társadalmi és politikai vitákat váltott ki. A támogatók szerint a gyorsforgalmi vasúti és közúti kapcsolat fellendítené a déli, hátrányos helyzetű régiók gazdaságát. Az ellenzők azonban a földrengésveszélyre, a tájrombolásra és a potenciális pénzpazarlásra hívják fel a figyelmet – nem beszélve a maffiaszervezetek, mint a Cosa Nostra és az ’Ndrangheta lehetséges beszivárgásáról a projektbe.
Salvini azonban visszautasította ezeket az aggályokat. Szerinte a híd földrengésbiztos lesz, és a maffia miatti projektvisszatartás a „állami megadás” lenne a bűnszervezetekkel szemben. A belügyminiszter, Matteo Piantedosi a Reutersnek megerősítette:
Egy központosított, maffiaellenes testület fogja ellenőrizni a projektben részt vevő vállalatokat, különös figyelemmel az olyan kényes területekre, mint az építkezési hulladék kezelése.
A Szicília-híd tehát nem csupán egy infrastrukturális beruházás, hanem az olasz állam próbatétele is: képes lesz-e egyszerre korszerűsíteni a déli régiókat, miközben ellenáll a szervezett bűnözés nyomásának?
Még az idén elkezdik építeni a világ leghosszabb függőhídját Szicíliába
Minden jel szerint még az idén elkezdődik a világ leghosszabb és legrégebben tervezett függőhídjának építése a Messinai-szorosban. A Szicíliát és a szárazföldi Olaszországot összekötő híd mintegy 4,6 milliárd euróba kerül majd, és 2030-ra készülhet el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.