Elhunyt a legendás divattervező, Giorgio Armani – közölte a divattervező cége. A Sky News cikke szerint az olasz születésű milliárdos 91 éves volt.
Giorgio Armaninak nincsenek gyerekei, aki örökölhetnék a cégbirodalmat, régóta találgatások folynak a márka hosszú távú jövőjéről és arról, hogy egy olyan luxuskonglomerátumok által uralt iparágban, mint az LVMH (Moet, Hennessy, Louis Vuitton, Dior) vagy a Kering (Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga), képes lesz-e megőrizni a függetlenségét.
A Corriere della Serának tavaly adott interjújában Armani arról is beszélt, hogy „egyfajta struktúrát, projektet, protokollt épített” az utódlás szabályozására, de részleteket nem közölt.
Az olasz dizájner-üzletember viszont egy személyben döntött a luxusmárkát illető fontos kérdésekről, a Forbes listáján a 208. helyét foglalta el 2025-ben, több mint 12 milliárd dolláros vagyonával.
Az olasz divattervező a márka mellett több sportcsapat tulajdonosa is volt. Cégének éves forgalma tavaly elérte a 2,3 milliárd eurót.
Armani egy korábbi interjúban
kritizálta a nagy luxusipari vállalatokat, mondván, nem tetszik neki, hogy immár nagy hagyományokkal rendelkező történelmi márkákra vetik ki a hálójukat.
Elismerte azonban, hogy a beolvadással erősödik a növekedési potenciál, de az egész az arcvesztés veszélyét is magával hordozza.
Armaninak a függetlenség mindig sokat számított, nem akart összeolvadásokban részt venni, kizárta annak a lehetőségét is, hogy életműve betagozódjon egy másik vállalatcsoport alá.
Az üzletember óvatos volt a felvásárlások kapcsán is, a csoport eddig kizárólag nem birtokolt képességek miatt kebelezett be más céget.
Az Armani divatbirodalom csúcsminőségű öltönyök, estélyik, kiegészítőkön át a parfümökön és kozmetikumokon keresztül a lakberendezésig és a szállodákig terjed, Armani Hotels & Resorts Dubajban és Milánóban is megtalálható. Korábban Budapesten az Andrássy úton mindösszesen egy évig működött az Emporio Armani Café
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.