Logisztika

Részben önvezető funkcióval is rendelhető a győri újdonság

Az Audi hét év után váltja le kompakt szabadidő-autóját, a Q3-as második generációja a győri üzem új húzómodellje.

A mindig is különlegességnek számító TT sportkocsi most először kap olyan társat Győrben, amely nem rétegmodell, hanem a legnagyobb növekedést produkáló járműszegmensben áll rajthoz. Az Audi semmit nem bízott a véletlenre, radikálisan átalakította a Q3-as megjelenését azzal, hogy rövidebbre vette az első túlnyúlást, és sokkal merészebbre a lemezmunkát. A karosszéria 4484 milliméter hosszú, a tengelytávolság 2680 milliméter, a szélesség 1856 milliméter, a magasság 1616 milliméter. Alaphelyzetben 17 colosak a felnik, de felár ellenében 20 colosak is kérhetők.

A novemberi piaci bevezetéskor S Line megjelenési csomaggal és 20 colos felnikkel felszerelt limitált szériával kedveskednek a vásárlóknak.

A ránézésre nagynak tűnő autótól nem kell megijedni, alacsonyabbra vették a küszöböt, az ülések 3 centivel kerültek lejjebb, az eddiginél könnyebb beszállást ígérnek a mérnökök. A kezelőszervek magasabbra kerültek, a kormányoszlop laposabb szögben áll, 23,5 helyett 28 fokban, sokkal inkább az autó részének érzi magát a vezető. A minőségérzet az Audi új modelljeihez hasonlóan kifogástalan, a Q3-asnál annyi az újdonság, hogy a műszerfalra lehet Alcantara-díszt kérni, amely aztán az ajtókárpiton is megjelenik. A második sorban 15 centis sínen tologatható üléssel és állítható támlákkal kényeztet az autó, a csomagtér alaphelyzetben 530 és 675 liter közötti, támladöntést követően pedig 1525 literes.

A minőségérzet az Audi új modelljeihez hasonlóan kifogástalan
Fotó: VG

Alapfelszerelésként adják a digitális műszeregységet, mégpedig 10,25 colost, az MMI rádió széria, de ehhez még nem jár központi érintőképernyő. Az MMI Radio plusra kell befizetni, hogy 8,8 colos átlójú érintőképernyőt kapjunk, ennél feláras a navigációt is megjeleníteni képes, 12,3 colos digitális műszeregység. Ez az MMI Navigation Plusnál széria, és 10,1 colos átlójú központi érintőképernyő jár mellé. Javított hangfelismerést ígér a gyár, ám ez a funkció magyar nyelven továbbra sem elérhető. A gyári navigáció a korábbi útvonalakat és az aktuális forgalmi helyzetet figyelembe véve tervez a Here térképszolgáltató szervereinek segítségével.

Természetesen mindenféle töltési lehetőség a fedélzeten van vagy lehet, akár USB C is. Az Android Auto és Apple CarPlay csatlakoztatás vezetékmentes.

Ahogy eddig, úgy a jövőben is acélrugókat használ a Q3-as, elöl marad a MacPherson rugóstag, hátul négy lengőkaros független felfüggesztést adnak, az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítás feláras tétel. Az Audi drive select csomagban hatféle üzemmód közül lehet választani, ezek a rugózás mellett a gázpedál-karakterisztikára, az elektromos kormányszervóra és az S Tronic sebességváltó működésére is hatással vannak. Természetesen rengeteg vezetési segédrendszer van az autóhoz, széria az Audi pre-sense gyalogos-kerékpáros felismerő vészféksegéd, a 60 kilométer per órás tempó felett aktív kormányzással dolgozó sávtartó, extraként kérhető a parkolósegéd és az Audi Q3-ast részben önvezető funkcióval felruházó rendszer.

Ez utóbbi a távolságtartó tempomat, a torlódássegéd és a sávtartó rendszer kombinációja.

A termelés felfutásával párhuzamosan tesznek elérhetővé új hajtáslánc-kombinációkat, például a duplakuplungos S tronic váltóval, új teljesítményszintekkel, 190 és 240 lóerős dízellel, illetve S Q3 és 400 lóerős RS Q3 is készül majd. Ezekre azonban még jócskán várni kell. Az alapváltozat mellett Audi design selection és S Line kialakítással lehet választani a Q3-ast, az előbbinél az akár harmincszínű hangulatvilágítás, az utóbbinál a sportos külső-belső megjelenés kerül előtérbe. A piaci bevezetésre készített limitált széria narancs vagy Chronos-szürke fényezést, fekete karikákat és modellnevet, Matrix-LED-fényszórókat, kontrasztos varrású sportüléseket, Alcantara-betéteket, 20 colos felniket és sportfutóművet kap.

Motorkínálat

Kezdetben két benzines és egy dízelmotor lesz a motorkínálat. A 35 TFSI alapmotor 1,5 literes 150 lóerő és 250 newtonméter teljesítményű, a 2,0 literes blokk 40 TFSI-ként 190 lóerő és 320 newtonméter, 45 TFSI-ként pedig 230 lóerő és 350 newtonméter teljesítményű. Ez utóbbinál alapfelszerelés a quattro összkerékhajtás, míg az alapmotor fronthajtású, és hengerlekapcsolással spórol. A 2,0 literes dízel egyedül 35 TDI-ként, 150 lóerő és newtonméter teljesítménnyel kérhető. | VG

 

 

önvezető Audi
Kapcsolódó cikkek