Elavult konstrukcióvá váltak a lakástakarékok. Ennek oka főként a rugalmatlanság, valamint az állami támogatások hiánya. A Bizosdöntés pénzügyi szakértője szerint ennek a megtakarítási formának is igazodnia kell az új trendekhez, különben nem lesz életképes választás.
A Négyzetméter legújabb epizódját itt hallgathatják meg:
Gergely Péter szerint ma már sokkal gyorsabban zajlanak az események az ingatlanpiacon. A sok állami támogatott hitel mellett már nem életszerű, hogy 5–10 éves távra kössük le a pénzünket, hiszen sosem tudhatjuk, mikor jelentenek be egy olyan támogatott programot, ami miatt hamarabb realizálódik a lakáscélunk. Erre jó példa az Otthon Start 3 százalékos hitel, ami hetek alatt kavarta fel az ingatlanpiacot Magyarországon.
Sokan, akik négy hónapja nem gondolkoztak ingatlanvásárlásban ma már ott vannak a lakáspiacon. Egy többéves lakástakarék így nem életszerű lehetőség a megtakarításhoz. Ráadásul az infláció és az ingatlanárak emelkedése felzabálja ezt a megtakarítási formát, az ügyfél mire a pénzéhez jut, már nem biztos, hogy nagy hasznot húzhat az évekig tartó kuporgatásból.
Annyi biztos, hogy a lakástakarék azoknak jó konstrukció, akik nem értenek a befektetésekhez és kell valamilyen ösztönző a spóroláshoz. A lakástakarék egy állandó befizetéssé válik, így a lakosság szoktathatja magát hozzá, hogy havi rendszerességgel rakjon félre pénzt.
Ezeknek a szerződéseknek a legfontosabb az lenne, hogy az állam támogassa meg a befizetéseket, hogy a befektetés jobban őrizze az értékét. Emellett a szolgáltatóknak is rugalmasabbnak kell lenniük. Előnyös lenne, hogy ha optimalizálnák a folyamatokat abban az esetben, hogy egy ügyfél idő előtt törné fel a lakástakarékot, ha éppen sürgősen pénzre van szüksége. A feltört számlák sok kamatbónusztól esnek el, így az ügyfelek is nehezebben köteleződnek el, hiszen manapság hamarabb jelentkezhet a lakáscél, mint a 2010-es évek első felében.
A korábbi podcastjeinket itt hallgathatják meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.