A német autógyártó és a brit kereskedelmi lánc Nagy-Britannia legnagyobb elektromos töltőhálózatát építi ki.
2018.11.30 | Szerző: Kadlót Tibor
2018.11.30 | Szerző: Kadlót Tibor
A Volkswagen (VW) a következő három évben közel 2500 elektromos töltőpontot telepít a Tesco hatszáz szigetországi üzleteinek parkolóiban – jelentette be az együttműködést pénteken a két vállalat.
A VW az elektromos autók vásárlására ösztönözné az embereket azzal, hogy egyszerűbbé teszi az elektromos autók töltését, sok fejtöréstől szabadítva meg őket ezzel – mondta a cég nagy-britanniai vezetőségének tagja, Mike Orford a CNBC-nek.
Azoknak, akik lakásban élnek, és elektromos autót vennének, nincs lehetőségük otthon tölteni az autójukat, mert csak az utcán tudnak parkolni. De ha úgy gondolkodnak, hogy hetente kétszer egyébként is a Tescóban vásárolnak, akkor már életképesnek tűnik az ötlet
– magyarázta.
A brit Motorgyártók és Kereskedők Társasága (SMTT) adatai szerint idén 120 ezer alternatív meghajtású járművet helyeztek forgalomba Nagy-Britanniában, 22 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A nagyobb Tesco-üzleteknél telepítendő töltőállomásokon az ügyfelek választhatnak az ingyenes, de lassabb, 7 kw-os, és egy fizetős, de sokkal gyorsabb töltést biztosító 50 kw-os opció közül.
Az „elektromos kutakat” nem csak a Tesco-vásárlók használhatják majd, de a parkolóhelyeket ugyanúgy fogják ellenőrizni, mint a mozgássérült, vagy a baba-mama parkolóhelyeket.
Fotó: AFP
A töltőpontokat a Pod Point töltőhálózat üzemeltető telepíti, és azok a VW ígérete szerint a legtöbb e-autómodellel kompatibilisek lesznek. A vállalatnál a projekttől azt várják, hogy a töltők használata a vásárlók mindennapjainak részévé válik.
Egy kicsit olyan ez, mint amikor a telefonunkat töltjük, a legtöbben nem várunk addig, míg a készülékünk teljesen lemerül
– mondta Orford, hozzátéve, a vásárlók egy gyors, akár tíz perces töltésre is beállhatnak autójukkal, amíg vesznek egy doboz tejet az üzletben.
A projekt költségeit a VW és a Tesco közösen viselik, ám annak pontos méretét nem hozták nyilvánosságra, csupán annyit közöltek, hogy
több millió font értékű beruházásról van szó.
A Volkswagen Csoport egyébként igen ambiciózus terveket szövöget az e-autó piacon. A vállalat célkitűzése szerint 2025-re évi egymillió darabot értékesítene VW márkajellel futó járműveiből. Az autógyártó novemberben jelentette be, hogy 44 milliárd eurót fordít elektromos autók, önvezető járművek és új mobilitási szolgáltatások fejlesztésére 2023-ig, és egy új gyár létrehozásában is gondolkodnak az Egyesült Államokban elektromos járművek gyártására.
Új trend van kialakulóban
A VW és a Tesco elektromobilitási együttműködése nem példa nélküli, Németországban a nagy kiskereskedelmi láncoknál trenddé vált, hogy kidomborítsák az e-mobilitás iránti elköteleződésüket.
Augusztusban az Aldi jelentette be, hogy 28, autópályák közelében lévő üzleténél gyorstöltőket szerel fel, amelyekkel fél óra alatt 200 kilométernyi hatótávolsággal lehetnek gazdagabbak a cég vevői, mindezt térítésmentesen.
A kiskereskedelmi üzletláncoknak megéri erősíteni e-mobilitási profiljukat Fotó: Aldi, Twitter
A német IKEA 53 áruháza kétharmadát szerelte fel eddig e-kutakkal, 2019-re pedig teljes lefedettséget ígér a svéd multi. A hullámra a Rewe, a Kaufland és a Lidl is felülne, utóbbi azzal állt elő, hogy minden újonnan nyitott diszkontjában lehetővé teszi az áramtankolást.
Balogh Sándor, a Nemzeti Közművekhez tartozó NKM Mobilitás Kft. ügyvezetője az átadáson arról számolt be, hogy a CNG-gázos töltőállomások terén már piacvezető, a cég tervei között szerepel az is, hogy az elektromos járművek töltőivel szintén meghatározó piaci szereplők legyenek.
Alig egy évvel ezelőtt adták át az első magyarországi e-töltőállomást, mára pedig már összesen 87 töltőpontjuk van országszerte.