Eurószázmilliókból fejlesztik a Budapest Airportot
Mintegy 200 millió eurós hitelszerződést kötött egymással az Európai Beruházási Bank (EIB) és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport. Az összegből Magyarország fő nemzetközi repülőterének további bővítését és fejlesztését finanszírozzák. Az Európai Stratégiai Beruházási Alap (EFSI) által támogatott EIB-kölcsön főképp az infrastrukturális beruházásokat, így a terminállétesítmények kiépítését segíti, ennek kapcsán világszínvonalat ígérnek.
A várakozások szerint az invesztíció tovább növeli a reptér kapacitását. Ezen túlmenően a társaságnál számos projekt van még folyamatban:
ezek közé tartozik egy új légiáru-kezelő létesítmény és egy többszintes parkolóház is.
Utóbbi építési engedélyét éppen a napokban vonták vissza egy hiányzó szakhatósági jóváhagyás miatt.

Az EIB alelnöke, Vazil Hudák a bejelentés kapcsán úgy fogalmazott: a Budapest Airport Európa egyik leggyorsabban növekvő repülőtere, és büszkék arra, hogy ehhez a sikerhez hozzájárulhatnak. Gion Gábor, a Pénzügyminisztérium pénzügyi államtitkárának értékelése szerint az EIB kedvező feltételekkel hozott és hoz forrásokat Magyarországra. Az EFSI szerepvállalását külön örömnek nevezte, mivel nagymértékben csökkenti a beruházó kockázatait.
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta, hogy a megállapodást egyéves előkészítő munka előzte meg, illetve jelezte, hogy a következő öt évben összesen 700 millió eurót meghaladó értékű beruházást terveznek.
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2017-ben több mint 13,1 millió utast szolgált ki. Ez az előző évhez viszonyítva 14,5 százalékos plusz, a bővülés 2018-ban tovább folytatódott. A repülőtér cargoforgalma tavaly több mint 127 ezer tonna volt, ez 13,4 százalékos növekedés éves bázison. A komplexum az utasok szavazatai alapján egymás után ötször nyerte el a Kelet-Európa legjobb repülőtere címet. A Budapest Airport Zrt. az AviAlliance GmbH által vezetett kanadai és szingapúri befektetőkből álló konzorcium közös tulajdona.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja


