A következő hetekben lehet véleményezni a főváros 2030-ig tartó közlekedési koncepcióját, amelynek csak egyetlen pontja a fővárosi dugódíj bevezetése, ám eddig a legnagyobb hangsúlyt kapta. Bár ma minden nagyvárosnak jól felfogott érdeke lenne, hogy rendelkezzen átfogó fejlesztési tervvel, valójában a korábban Balázs Mór-tervre keresztelt anyag elkészítését nagy részben az ambicionálta.
A koncepció azzal számol, hogy
A vizsgált projektek közül a szakmai javaslat egyértelműen az elővárosi vasúti projekteket – ide sorolhatók a HÉV-ek is – tartja a legfontosabbnak.
A szakmai lista élén a főváros alatti vasúti alagút építése állna a Déli és a Nyugati pályaudvar között – ezzel megteremtenék a főváros vasúti átjárhatóságát, ami a fővárosi közlekedési rendszer része lenne. Ám ez még messze nem konkrét projekt, inkább a jövőbe vesző koncepció. A konkrét, már modellezett projektek közül a legfontosabb és jóval reálisabb az M1-es metróvonal (millenniumi földalatti) korszerűsítése és meghosszabbítása észak felé, az M3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbítása, valamint a fogaskerekű teljes felújítása.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható