A kormány előtt fekszik a vasútstratégia, amely lehetővé tenné, hogy 2025-ig minden nagyvárosba jelentősen csökkentse a menetidőket a MÁV-Start – mondta Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a cég sajtótájékoztatóján. Ehhez a pályaállapotok javítása mellett további szerelvények beszerzésére lesz szükség. Ma mindössze 82 kilométeren – a Budapest–Hegyeshalom vonalon – lehet 160 kilométeres sebességgel utazni, 2022-re elvileg már 400-500 kilométeren. A következő öt évben a főváros és a nagyobb városok között olyan menetidők érhetők majd el olyan árakon, amelyek a következő 10-15 évben versenyképesek lehetnek az egyéni autós közlekedéssel szemben. Homolya Róbert szerint ma a különböző közlekedési lehetőségek között nem azonosak a versenyfeltételek, a vasúti közlekedéssel szemben például illegális versenyt támasztanak az adózást megkerülő autómegosztó szolgáltatások. Ezért az ilyen cégek ellen a kormány fellépését fogja kérni a MÁV.
A szerelvények esetében előrelépés, hogy épp tegnap írta alá a MÁV és a Stadler az emeletes motorvonatok szállításáról szóló szerződés opcionális meghosszabbítását.
Az első 19 után újabb 21 KISS szerelvény beszerzésére kerülhet sor, ha megnyílnak a 2021 utáni uniós források. A fejlesztések része a MÁV IC+ személykocsiprogramja, amely távolsági vasúti kocsi saját gyártását takarja. A kezdeti kudarcok ellenére a program folytatása mellett döntött a MÁV-Start, miután a gyártás teljes logisztikáját újraépítették. Korábban ez a program rosszul működött, rosszul volt kommunikálva, de ez mára megváltozott – hangsúlyozta Kerékgyártó József.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható